Reklama

Flux a Pleo dodají „neviditelný“ nástroj na sledování výdajů pro malé a střední podniky Velké Británii

16. 4. 2020 – | Doba čtení: 2 min

flux, pleo

Společnost Flux, digitální správce stvrzenek, se spojila s dánskou karetní společností Pleo, která se specializuje na vydávání „chytrých“ podnikových karet s automatizovaným sledováním vykazování a řízení výdajů svých firemních klientů. Výsledkem společného úsilí obou firem má být nový, „plně automatizovaný“ nástroj pro britské společnosti na digitalizaci a správu výdajů.

Celý princip je postaven tak, že pokud držitelé Pleo karet utratí peníze u maloobchodních partnerů Flux, například Just East, Costa, KFC a Itsu a dalších, Flux odešle v reálném čase Pleu digitální účtenku rozdělenou na jednotlivé položky. Tyto položky se automatický započtou jako výdaje na kreditní kartě v reportovaných podnikových souhrnech. Ve výsledku díky tomuto společnému nástroji, jehož uvedení na trh je naplánováno později v letošním roce, bude možné celý proces označit za „neviditelný“ pro koncového zákazníka. Držitelé Pleo karet nebudou muset fotit stvrzenky, skenovat QR kódy ani jiné identifikátory a cokoliv kamkoliv nahrávat.

„Pro nás jako společnost na uchovávaní digitálních stvrzenek, je naprosto přirozené zapojit se do partnerství za účelem zavedení sledování výdajů. Všichni přece známe tu urputnou snahu o evidenci a zpracování výdajů na jednotlivých účtech,“ říká Roisin Levine, vedoucí bankovního sektoru společnosti Flux. Společnost označuje chystaný nástroj za úplně první kompletně „bezpapírové“ automatizované řešení na správu výdajů v Británii.

Startup Flux byl založen v roce 2016 třemi bývalými zaměstnanci Revolutu. Doposud již stačili zpracovat více než milion stvrzenek. Začátkem roku 2020 byl její minoritní podíl získán jednou z „velké čtyřky“ britských bank – Barclays. Nový spolumajitel prohlašuje, že je připraven zavést digitální stvrzenky Flux pro celou svou zákaznickou základnu mobilního bankovnictví ve Velké Británii. Digitální správce stvrzenek také již nějakou dobu spolupracuje s britskými „challenger“ bankami Monzo a Starling.

Začátkem letošního roku se Pleo spojila s JP Morgan a Mastercard, aby společně zavedli její korporátní kreditní karty po celé Evropě. Aktuálně Pleo, v boji proti koronaviru, nabízí své služby zdarma pro nové zákazníky, kteří se přihlásí před 1. červencem.

pleo

Pro obě společnosti je nové partnerství dalším krokem k realizaci sdíleného dlouhodobého cíle na snížení finančních a časových zdrojů, které střední a malé podniky vynakládají na správu svých výdajů. Flux uvádí, že na území Velké Británie malé a střední podniky každoročně ztratí na těchto nákladech hodnotu ekvivalentní až 8 miliardám liber, přičemž 1,9 miliardy je způsobeno neautorizovanými nebo nafouknutými nároky na výdaje.

„Oba, Pleo a Flux, sdílejí společné hodnoty – odstranění zbytečného tření ve stále digitalizovanějším světě,“ říká ředitel brandu a komunikace Pleo, Luke Richardson.

Zdroj: fintechfutures.com

Další doporučené články

Jak bojovat proti greenwashingu ve fintechu?

Jak bojovat proti greenwashingu ve fintechu?

Greenwashing čili zveličování, nebo dokonce vytváření falešných ekologicky šetrných aktivit ve společnostech se nevyhýbá ani fintechu. Přestože se o greenwashingu už...
1. 12. 2023 – Doba čtení: 2 min
Allianz žaluje Revolut

Allianz žaluje Revolut

Allianz podniká právní kroky proti společnosti Revolut a požaduje 10,4 milionu liber (13 milionů dolarů). Jádro problému spočívá v tom, že Allianz...
29. 11. 2023 – Doba čtení: < 1 min

Julia Gorbatiuc

má dlouhodobé zkušenosti z bankovnictví, ale v poslední době dává přednost práci pro start-upy

Další články autora