Reklama

Google a Mastercard uzavírají obchod s daty z kreditních karet

4. 9. 2018 – | Doba čtení: 2 min

Ačkoli společnosti ještě celou věc veřejně neoznámily, Google údajně koupil data z kreditních karet Mastercard ve Spojených státech. Pomůže mu to sledovat offline útraty zákazníků v kamenných obchodech.

Důvěrná povaha obchodu vzbudila debatu ohledně soukromí a použití privátních finančních dat, ale Mastercard odmítá, že její data by mohla být použita k přesné identifikaci nákupů. Otázka zní: „Nabídne Mastercard svým klientům kompenzaci za jejich data, která dal k dispozici Googlu za účelem vlastního zisku?“

Google říká, že všechna data jsou anonymizovaná a uživatelé si navíc mohou zvolit, zda chtějí nebo nechtějí být sledováni: stačí, když si na webu nebo v aplikaci vypnou kontrolu aktivity.

Celý obchod slouží k testování služby pro nákupčí reklamy ve Spojených státech. To ukáže, jak online inzerce ovlivňuje chování zákazníků v kamenných obchodech. Na svých webových stránkách společnost tvrdí, že inzerenti, kteří využijí její službu „store sales management“ (správa prodejů v obchodech) uvidí, jestli klik na jejich inzerát nebo zhlédnutí videa povedou v rámci 30 dní k nákupu v kamenném obchodě.

Google řekl, že služba byla testovacím produktem ve Spojených státech a byla k dispozici jen některým inzerentům. Inzertní nástroj byl spuštěn v roce 2017.

„Před tím, než jsme tento beta produkt loni spustili, vystavěli jsme novou technologii dvojitého šifrování, která zabraňuje jak Googlu, tak našim partnerům nahlížet osobní informace našich vlastních uživatelů,“ uvedla firma ve svém prohlášení.

„Nemáme přístup k žádným osobním informacím z kreditních a debetních karet našich partnerů a ani my s našimi partnery nesdílíme žádné osobní informace.“

Mastercard řekla, že nabízí svoji vlastní službu „media measurement“ (měření médií), v rámci které jí obchodník poskytne detaily inzertní kampaně a ona pak dodá data ohledně utrácení po dobu této kampaně.

„Obchodníkům a jejich poskytovatelům daných služeb dodáváme pouze trendy založené na agregovaných a anonymizovaných datech, jako jsou například průměrná hodnota transakce a objem prodejů,“ řekl tiskový mluvčí. „Neposkytujeme pohled, který sleduje, přiřazuje inzerci či dokonce měří její efektivitu ve vztahu ke konkrétním zákazníkům.“

Zdroj: bbc.co.uk

Lucia Tóthová

Lucia Tóthová

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.