Lemonade, peer-to-peer pojištění v praxi

26. 9. 2016 – | Doba čtení: < 1

Lemonade chce změnit stojaté vody pojišťovnictví nabídkou peer-to-peer pojištění. Princip služby spočívá v podobném modelu, který dnes funguje v oboru peer-to-peer půjček. Lemonade chce sdružovat investory, kteří budou ochotni podílet se na pojištění jiných lidí a hledají levnější řešení, než existuje aktuálně na trhu.

Pojišťovna nepracuje se svými penězi, pouze je spravuje. Nastavila si výši úplaty na 20 % z pojistného. A neopomněla okomentovat, že průměrná nákladová marže ve spojených státech je 35 %. Lemonade odebrala nejen distribuční náklady (provize), ale minimalizovala i své vlastní, a to co největší automatizací. Tento princip znamená, že pojišťovna nevydělává na tom, že odmítne pojistné plnění a nikdy se tak nedostane do konfliktu se svými zákazníky.

Podle Financial Times, bude společnost po nových klientech chtít, aby při vyplňování údajů do pojistné smlouvy, uvedli i jednu z 15 nabízených charitativních organizací. Klienty se stejným výběrem, bude spojovat do speciálních fondů, z nichž bude vyplácet i pojistné částky. Pokud na konci roku ve fondu zbudou finance, pošle částku uvedené charitativní organizaci. Zákazníci  vědí, že podvodem by poškodili charitu a ne pojišťovnu, aktivují své lepší já. Všichni tak jen získají.

Lemonade byla založena v New Yorku koncem minulého roku, se vstupním kapitálem 13 milionů dolarů. Prozatím se bude muset vypořádat s obrovskou zátěží regulace pojišťovnictví.

Bude v příštích letech znamenat Lemonade v pojišťovnictví to samé jako Uber pro dopravu a Airbnb pro ubytování?

Zdroj: Yahoo FinanceFinancial Times

Další doporučené články

Je bitcoin lepší investice než NVIDIA?

Je bitcoin lepší investice než NVIDIA?

Bitcoin po několika měsících konečně vzlétl k novým rekordům a opět tak na sebe strhává obří pozornost. V Čechách se dokonce s oblibou říká, že...
18. 11. 2024 – Doba čtení: 3 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce