Reklama

Mastercard nově nabízí správu předplatných přímo v bankovní aplikaci

17. 7. 2023 – | Doba čtení: 2 min

Společnost Mastercard nabízí ve spolupráci s firmou Subaio jednoduchý a bezpečný způsob správy a ukončování opakovaných plateb. Spotřebitelé získají ve svém digitálním bankovnictví jednoduchý přehled o existujících předplatných a s nimi souvisejících pravidelných platbách. Tento přehled budou mít nezávisle na způsobu úhrady předplatného. Navíc nevyžaduje instalaci nové aplikace, protože spotřebitelé se mohou z předplatného odhlásit přímo ve své bankovní aplikaci.

Nové řešení je k dispozici bankám v Evropě, Kanadě a Severní Americe. Finanční instituce tak mohou pomocí jediného aplikačního rozhraní poskytnout klientům kontrolu nad jejich předplatnými, možnost kontrolovat digitální účtenky či zobrazit si údaje o jednotlivých poskytovatelích.

Ajay Bhalla, prezident společnosti Mastercard pro oblast Cyber & Intelligence, dodává: „Naše řešení poskytuje bezprostřední kontrolu nad platbami předplatných, a to s pomocí prostředku, který již spotřebitelé používají a kterému důvěřují.“

Spotřebitelé mají v dnešní době na výběr velké množství služeb dostupných prostřednictvím předplatného – od dodávek vybavení domácnosti přes potřeby pro domácí zvířata až po streamovací služby nebo hry. Na světě mají více než tři čtvrtiny spotřebitelů pět nebo více předplatných a například v USA je to v průměru až 12 mediálních a zábavních předplatných. Oblast předplatného roste raketovým tempem. Předpokládá se, že do roku 2025 dosáhne hodnota tohoto segmentu ve Spojených státech neuvěřitelných 1,5 miliardy dolaru.

S rostoucím počtem předplatných je ale stále obtížnější si o svých platbách udržovat přehled a včas rušit ty nevyužívané. Podle dat Mastercard připadá na předplatná 21 % reklamovaných plateb, což má nežádoucí dopady i na obchodníky a vydavatele platebních karet.

Frederrick Hamann, obchodní ředitel společnosti Subaio, uvedl: „Přinášíme uživatelsky přívětivý způsob, jak získat kontrolu nad předplatnými a opakovanými platbami, přesně na míru nárokům životního stylu současných spotřebitelů.“

Tím, že finanční instituce klientům umožní lepší kontrolu výdajů, snižují vlastní provozní náklady. Obchodníci i vydavatelé platebních karet zase těží z nižších nákladů na řešení reklamací a na provoz středisek klientské podpory.

Partnerství se společností Subaio je součástí širší strategie společnosti Mastercard, jejímž cílem je zavádět nová řešení zaměřená na spotřebitele. Společnost Subaio se v roce 2020 zapojila do programu Mastercard Start Path a později se stala partnerem společnosti Aiia, která je jako člen skupiny Mastercard lídrem v oboru otevřeného bankovnictví. Společnost Subaio jí pomáhá s automatizací hodnocení bonity pro finanční instituce.

Zdroj: tisková zpráva

Další doporučené články

Jak bojovat proti greenwashingu ve fintechu?

Jak bojovat proti greenwashingu ve fintechu?

Greenwashing čili zveličování, nebo dokonce vytváření falešných ekologicky šetrných aktivit ve společnostech se nevyhýbá ani fintechu. Přestože se o greenwashingu už...
1. 12. 2023 – Doba čtení: 2 min
Allianz žaluje Revolut

Allianz žaluje Revolut

Allianz podniká právní kroky proti společnosti Revolut a požaduje 10,4 milionu liber (13 milionů dolarů). Jádro problému spočívá v tom, že Allianz...
29. 11. 2023 – Doba čtení: < 1 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce