Reklama

Mastercard nově nabízí správu předplatných přímo v bankovní aplikaci

17. 7. 2023 – | Doba čtení: 2 min

Společnost Mastercard nabízí ve spolupráci s firmou Subaio jednoduchý a bezpečný způsob správy a ukončování opakovaných plateb. Spotřebitelé získají ve svém digitálním bankovnictví jednoduchý přehled o existujících předplatných a s nimi souvisejících pravidelných platbách. Tento přehled budou mít nezávisle na způsobu úhrady předplatného. Navíc nevyžaduje instalaci nové aplikace, protože spotřebitelé se mohou z předplatného odhlásit přímo ve své bankovní aplikaci.

Nové řešení je k dispozici bankám v Evropě, Kanadě a Severní Americe. Finanční instituce tak mohou pomocí jediného aplikačního rozhraní poskytnout klientům kontrolu nad jejich předplatnými, možnost kontrolovat digitální účtenky či zobrazit si údaje o jednotlivých poskytovatelích.

Ajay Bhalla, prezident společnosti Mastercard pro oblast Cyber & Intelligence, dodává: „Naše řešení poskytuje bezprostřední kontrolu nad platbami předplatných, a to s pomocí prostředku, který již spotřebitelé používají a kterému důvěřují.“

Spotřebitelé mají v dnešní době na výběr velké množství služeb dostupných prostřednictvím předplatného – od dodávek vybavení domácnosti přes potřeby pro domácí zvířata až po streamovací služby nebo hry. Na světě mají více než tři čtvrtiny spotřebitelů pět nebo více předplatných a například v USA je to v průměru až 12 mediálních a zábavních předplatných. Oblast předplatného roste raketovým tempem. Předpokládá se, že do roku 2025 dosáhne hodnota tohoto segmentu ve Spojených státech neuvěřitelných 1,5 miliardy dolaru.

S rostoucím počtem předplatných je ale stále obtížnější si o svých platbách udržovat přehled a včas rušit ty nevyužívané. Podle dat Mastercard připadá na předplatná 21 % reklamovaných plateb, což má nežádoucí dopady i na obchodníky a vydavatele platebních karet.

Frederrick Hamann, obchodní ředitel společnosti Subaio, uvedl: „Přinášíme uživatelsky přívětivý způsob, jak získat kontrolu nad předplatnými a opakovanými platbami, přesně na míru nárokům životního stylu současných spotřebitelů.“

Tím, že finanční instituce klientům umožní lepší kontrolu výdajů, snižují vlastní provozní náklady. Obchodníci i vydavatelé platebních karet zase těží z nižších nákladů na řešení reklamací a na provoz středisek klientské podpory.

Partnerství se společností Subaio je součástí širší strategie společnosti Mastercard, jejímž cílem je zavádět nová řešení zaměřená na spotřebitele. Společnost Subaio se v roce 2020 zapojila do programu Mastercard Start Path a později se stala partnerem společnosti Aiia, která je jako člen skupiny Mastercard lídrem v oboru otevřeného bankovnictví. Společnost Subaio jí pomáhá s automatizací hodnocení bonity pro finanční instituce.

Zdroj: tisková zpráva

Další doporučené články

Neobanka bunq vylepšuje svého genAI asistenta

Neobanka bunq vylepšuje svého genAI asistenta

Nizozemská neobanka bunq vylepšila svého asistenta GenAI Finna tak, aby byl „plně konverzační“, a zavedla produkt cestovního pojištění. Bunq se svými...
17. 5. 2024 – Doba čtení: < 1 min
Velké pokuty pro velké fintechy

Velké pokuty pro velké fintechy

Když se v ČR rozdávají pokuty pro fintechy, nebo dokonce banky, většinou to bývají částky v řáku statisíců nebo jednotek milionů. V nedávné...
15. 5. 2024 – Doba čtení: 2 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce