Reklama

Mikro investiční fintech startup Stash vybral 40 milionů dolarů

17. 7. 2017 – | Doba čtení: 3 min

Startup Stash se sídlem v New Yorku, který dává jednotlivcům možnost spořit malé sumy peněz a provádět mikro investice prostřednictvím mobilní aplikace, si zajistil investici v hodnotě 40 milionů dolarů v investičním kole, vedeném manažerem fondu Coatue Management.

Nového investičního kola se účastnili také stávající investoři startupu, fondy Breyer Capital, Goodwater Capital a Vala Ventures a venture kapitálová firma spoluzakladatele PayPal Petera Thiela.

Domovská stránka projektu Stash (zdroj: https://www.stashinvest.com)

Stash vyvinul mobilní aplikaci, jejímž cílem je usnadnit šetření a investování především nízkopříjmovým skupinám spotřebitelů ve Spojených státech. Uživatelé aplikace mohou začít už s pouhými pěti dolary a vybrat si z až třiceti burzovně obchodovatelných fondů (exchange-traded funds – ETF) pod dozorem investičního týmu společnosti.

Aplikace, která uživatele, jejichž účty nepřesahují 5 tisíc dolarů, stojí jeden dolar měsíčně, nabízí také možnost nastavit automatické investice, aby tak klientům ještě více pomohla se zhodnocováním jejich úspor. U účtů nad 5 tisíc dolarů si Stash účtuje roční poplatek ve výši 0,25 %.

Stash je jednou z rostoucí kohorty investičních manažerů s dobrým přehledem o moderních technologiích, kteří se rozhodli využít automatizaci a digitální technologie k tomu, aby nabídly služby zákazníkům, kteří jsou většinou hlavním proudem přehlíženi.

Modelová situace pro spoření u projektu Stash (zdroj: https://www.stashinvest.com)

Generální ředitel a spoluzakladatel Stash, Brandon Krieg, řekl, že „pomáhají lidem, kteří mnoho nemají, spořit na týdenní bázi.“ Podle něj uživatelé aplikace („Stashers“) „vypadají jako Amerika, jako lidé, které potkáváme každý den: jsou to zdravotní sestry, učitelé a řidiči Uber a Lyft“.

Stash obsluhuje 850 tisíc účtů a jen od začátku roku jeho platformu začalo využívat přes půl milionu nových investorů. Okolo 85 % z jeho uživatelů jsou lidé, kteří investují vůbec poprvé.

Model Stash založený na měsíčním předplatném pro účty s nižšími sumami, se liší od jiných online správců majetku, známých jako robo-poradci, kteří si obvykle účtují poplatky na základě hodnoty aktiv, která spravují. Tím je příjem startupu méně závislý na rychlém rozmnožování sumy, jež jejich klienti investují prostřednictvím jejich platformy. Robo-poradci navíc svým uživatelům většinou neumožňují vybrat si fondy, do kterých investují, ale k vytvoření a řízení portfolia používají počítačový algoritmus založený na jejich rizikovém profilu.

Stash, kterému se podařilo za méně než dva roky vybrat 78 milionů dolarů, použije poslední investiční injekci k vylepšení své technologie, rozšíření týmu a spuštění nových produktů včetně nové platformy pro zjednodušené spoření na důchod.

Zdroj: Reuters

Lucia Tóthová

Lucia Tóthová

Další články autora
Rozumím
Tato stránka používá soubory cookies. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.