MoneyLion vybral 42 milionů dolarů. Investuje je do své platformy osobních financí pro střední třídu

11. 1. 2018 – | Doba čtení: 2 min

MoneyLion, aplikace zaměřená částečně na půjčování, částečně na správu financí zákazníků spadajících do střední třídy, vybrala v sérii investování B 42 milionů amerických dolarů. Celkem to tak od založení startupu v roce 2013 dělá už 67 milionů dolarů.

Startup poskytuje platformu, která na jednom místě nabízí vše týkající se financí. Uživatelé si s ní propojí svoje bankovní účty a kreditní karty a na základě svých zvyků, co se týče utrácení, pak dostávají personalizované rady a také přístup k půjčkám, které jim mohou pomoci s jejich proměnlivými měsíčními příjmy a výdaji.

V zásadě tak startup svým zákazníkům v rámci jedné jediné aplikace nabízí finanční služby, pro které by se jinak museli vypravit do tří nebo čtyř různých bank nebo k jiným poskytovatelům.

Kolo investování bylo vedeno stávajícím investorem Edison Partners, který tak do MoneyLion investoval už celkem 27 milionů dolarů. Zúčastnili se i další investoři, a to jak ti, kteří už do startupu vložili své peníze (mezi nimi například Fintech Collective nebo Grupo Sura), tak investoři noví (například Greensprings Associates nebo Danhua Capital). Chris Sugden, řídící partner Edison, vysvětlil, že společnost zaujal fakt, že produkt MoneyLion cíli na finanční střední třídu.

„Mnohé tradiční finanční instituce a fintechové platformy se soustředí na tu nejvyšší příjmovou skupinu zákazníků, což představuje ale jen malou část trhu ve Spojených státech. Ve skutečnosti tak až více než tři čtvrtiny amerických zákazníků nejsou poskytovateli finančních služeb dostatečně obslouženi. Tím, že na jedné a téže digitální platformě řeší jak závazky, tak správu majetku, přináší MoneyLion kompletní sadu finančních nástrojů pro spotřebitele, kteří vydělávají méně než 100 tisíc dolarů,“ řekl Sugden.

Skvělý příklad – MoneyLion má program odměn, který zákazníkům přičítá body za věci, jako jsou propojení bankovního účtu nebo co nejmenší využívání dostupného kreditu. Tyto body mohou být vyměněny za dárkové poukazy a další benefity – společnost tak v podstatě ve stylu American Express odměňuje zákazníky ze střední třídy, kteří by jinak pravděpodobně kreditní kartu s bodovým systémem vůbec neměli.

A MoneyLion nedodává pouze finanční služby střední třídě, pro které jich není k dispozici dostatek – současně s tím ukazuje, že na tom lze i vydělat. Startupu generují většinu příjmů jeho půjčky – do dnešního dne jich poskytl na 250 tisíc, a to 1,5 milionu zákazníků. Dalším zdrojem příjmů je pak získávání takzvaných „lídů“, a to prostřednictvím doporučování dalších nabídek finančních služeb zákazníkům, kteří by z nich mohli profitovat.

Startup nedávno spustil také MoneyLion Plus, předplacenou službu, která nabízí přístup k půjčkám s nižší roční procentní sazbou a automatizovanému spořicímu nástroji. Služba je zpoplatněna 29 dolary měsíčně, z nich je pak uživateli vrácen 1 dolar za každý den, kdy se k ní přihlásí, což znamená, že je při častém používání v zásadě zdarma.

Zdroj: TechCrunch

Další doporučené články

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce