Reklama

Nikdo není dokonalý aneb UX přešlapy Revolutu

25. 1. 2021 – | Doba čtení: 2 min

wrongway

Přestože Revolut je mnohými považován za vzor skvělého bankovnictví, v hodnocení challenger bankovnictví se přetahuje o nejlepší umístění s Monzo, tak ani jemu se nevyhýbají docela slušné UX-ové fauly. Pojďme se podívat na několik příkladů a schválně se zamyslete, jestli se to třeba neděje ve vaší bance, nebo jestli v konkrétním případě vaše banka alespoň v něčem není lepší než Revolut.

Placení z Revolutu do jiné banky

Neobanka Revolut absolutně úžasně umožňuje převádět peníze mezi svými klienty. Ale když jde o převod někomu u jiné banky, uživatel si musí projít ne zcela snadnou formalitou – vytvořením známého účtu respektive v jejich případě vytvoření „příjemce“.

U běžných bank můžete jednoduše odeslat peníze komukoliv, maximálně vás bankovnictví donutí si příjemce nějak pojmenovat (ano i to je extrémně otravné a anti-UX), ale alespoň to zvládnete udělat na jednom kroku. V Revolutu si musíte nejdříve projít známé příjemce, tam zjistíte, že chcete poslat peníze někomu novému, musíte ho založit a teprve pak mu můžete odeslat peníze. Zdá se vám to poněkud nemotorné? Ano, máte pravdu.

Ale to nejdivočejší teprve přijde – při odeslání peněz do jiné banky Revolut často informoval, že peníze mohou putovat do cílového účtu až 10 dnů. A to je v rámci evropského platebního prostoru docela odstrašující, o to hůř, že to ani nebyla pravda, peníze většinou odešly/přišly v rámci 24 hodin.

Řešení problémů aneb kde je ten chat?

Pokud se vám stane nějaký problém a potřebujete radu, na webu se dočtete, že nejlepší je využít služeb chatu uvnitř aplikace. To zní vlastně docela skvěle. Jenže jsme si otestovali na několika lidech, že najít v mobilní aplikaci chat může být poněkud obtížné. A jaké to má řešení?

No prostě napíšete v google něco jako „revolut where is in app chat“, pravděpodobně se jedná o poměrně častý dotaz. Zjistíte, kde chat v aplikaci je, a pak tam napíšete, co potřebujete.

To není úplně ukázka dobré UX. A nebo možná dokonce snaha snížit počet přijatých dotazů.

Vlastní řešení problému s podporou

Podpora Revolutu se uživatelům docela snaží vstříc a z našich zkušeností funguje poměrně flexibilně. Samozřejmostí je ovšem použití angličtiny, ale to se asi dá nějak přežít. Nicméně když vám při řešení problému s transakcí, která nedošla v požadovanou dobu na požadovaný protiúčet, podpora oznámí, že je nutné odinstalovat aplikaci Revolut, restartovat telefon a pak aplikaci znovu nainstalovat, začínáte mít pochyby o jejich zdravém rozumu.

Ale OK, přeinstalování aplikace je vlastně docela snadné. Revolut si navíc během procesu zaktualizuje vaši reálnou fotografii.

Hlášený problém se samozřejmě vůbec nevyřeší. Ale to snad nečekal ani nikdo v té podpoře Revolutu.

Nicméně největší perla přijde asi na závěr: mobilní aplikaci Revolutu odinstalujete, během pár minut znovu nainstalujete – to vše na stejném zařízení. A v emailu se objevila nová zpráva – vlastně bezpečnostní upozornění “ Unknown device login“. To je opravdu hodně nešťastný email, který prokazuje, že ani v Revolutu se nevyhnou slušným přešlapům.

A jaké jsou vaše zkušenosti? Napište nám na twitter, rádi si vyměníme příhody z natáčení… tedy vlastně z používání!

Foto: od Harry StraussPixabay

Profilový obrázek

Martin Pacholet

UX, PSD2, openbanking a BankID, to jsou aktivity, kterým se v posledních letech intenzivně věnuje.

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.