Reklama

Novinky z českého fintechového světa – Zaloto, Storyous a Cofidis

2. 2. 2022 – | Doba čtení: 3 min

Zdroj: Cofidis

Měsíc leden přinesl celou řadu výsledků a zhodnocení předchozího roku. Hypotéky trhaly rekordy, o čemž vydalo zajímavou tiskovou zprávu hypoteční tržiště Zaloto. Naopak Storyous si všímá poklesu používání hotovosti, což je už řadu let trvající trend. Třetí novinka, kterou chceme představit, je ze světa odložených plateb od společnosti Cofidis.

Přes Zaloto v roce 2021 „proteklo“ 41 miliard

Hypoteční trh má za sebou turbulentní období, ve kterém se však hypotékám na internetu převážnou část roku dařilo. Přes největší tuzemské hypoteční tržiště Zaloto poptali Češi během loňského roku hypotéky za více než 41 mld. korun. Výrazný byl také zájem o refinancování hypoték. Nejsilnějším měsícem celého roku byl jednoznačně leden, ke konci roku naopak začala poptávka ochlazovat.

Na úspěšný rok pro hypotéky na internetu mělo vliv hned několik faktorů. Jedním z nich bylo pokračování všeobecného přechodu poptávky do online světa. „Češi si zvykají na internetu řešit čím dál tím víc věcí a hypotéky nejsou výjimkou. Některé banky už mají řadu digitálních procesů skvěle vyřešených, proto očekávám, že již během tohoto roku se dočkáme prvních zcela online sjednaných hypoték. V letech 2023 a 2024 už se pak stanou standardem,“ říká Marek Kříž, spoluzakladatel hypotečního tržiště Zaloto.

Zásadní pak byly především zkraje roku extrémně dobré podmínky, díky kterým posilovala i investiční poptávka po nemovitostech. V druhé polovině roku se ale situace otočila. „Vývoj inflace, kroky ČNB, rychlý růst úrokových sazeb i neustávající růst cen nemovitostí poptávku na čas přibrzdil. Jakmile se ale ukázalo, že sazby se na rekordně nízké hodnoty už jen tak nevrátí, poptávka po hypotékách opět zesílila,“ dodává Kříž.

Tým Zaloto, zdroj: Zaloto

Storyous: Pandemie Čechy naučila více platit v restauracích kartou. Řada z nich však karty stále odmítá

Stále více Čechů platí platebními kartami. V loňském roce je v tuzemských restauracích k vyrovnání své útraty využilo v průměru 41 procent hostů, o 19 procentních bodů více než před dvěma roky. V Praze dokonce poprvé v historii platilo více lidí kartou než hotově. Ti, co platební karty využívají, utratí v podnicích obvykle víc peněz. Lidé se kartou v pandemii naučili platit i menší částky, to dříve tolik nedělali. Vyplývá to z údajů společnosti SaltPay, která vytváří komplexní restaurační systém Storyous a pomáhá podnikům s digitalizací a automatizací procesů jejich podnikání.

Absolutní dominance hotovosti končí. Zatímco v roce 2019 platilo v restauracích bankovkami nebo mincemi 78 % hostů, v loňském roce to bylo v průměru „jen“ 57 %. Kartou oproti tomu platilo v průměru 41 % návštěvníků gastropodniků. Přestože platby v hotovosti i nadále převažují, pomyslné nůžky mezi jednotlivými typy plateb se zavírají – podíl karetních transakcí se rychle zvyšuje.

„Češi se v placení kartou řadí ke světové špičce, z hlediska terminalizace trhu jsme na tom obdobně jako další evropské země, jako je například Rakousko, Polsko nebo Maďarsko. V roce 2016 (před spuštěním EET) měla platební terminál pouze třetina až čtvrtina českého gastro trhu, za poslední roky se situace značně proměnila. Platební karty momentálně přijímá zhruba polovina restaurací, kaváren či barů. Celý proces výrazně urychlila také pandemie koronaviru. Do konce roku 2025 lze očekávat, že kartou bude platit zhruba 75 procent hostů podniků,“ odhaduje Jakub Mates ze SaltPay, který má ve firmě na starosti akceptace platebních karet a komerční partnerství.

Zdroj: Storyous

Cofidis spouští novou platební metodu v e-shopech, Cofidis Pay jako první kombinuje odloženou platbu a nákup na splátky

Přední nebankovní společnost Cofidis přichází na trh s novým řešením pro financování nákupu zboží v e-shopech. Cofidis Pay je prvním řešením, díky kterému mohou e-shopy nabídnout svým zákazníkům současně nákup na splátky a odloženou platbu v rámci jedné platební metody. Díky rychlé implementaci a automatizaci procesů tak nabízí Cofidis Pay e-shopům další výhodný způsob úhrady zboží pro jejich zákazníky.

Cofidis Pay je první univerzální řešení na českém trhu, které e-shopům umožňuje v rámci jedné implementace nabídnout svým zákazníkům současně jak nákup na splátky (Na splátky Cofidis Pay), tak i odloženou platbu, tedy možnost nakoupit ihned a zaplatit později (Platím později Cofidis Pay).„Popularita odložené platby stoupá a e-shopy nabízející tuto možnost platby se těší vyšší důvěře zákazníků, proto jsme se rozhodli rozšířit naši osvědčenou službu financování nákupů na splátky právě o odloženou platbu,“ říká Milan Bouda, marketingový ředitel společnosti Cofidis, a pokračuje: „Několik let jsme pracovali na produktu, který by umožňoval obě platební metody současně, a zároveň byl jednoduchý a uživatelsky příjemný jak pro e-shopy, tak pro jejich zákazníky.“

Zdroj: tiskové zprávy jednotlivých společností

Další doporučené články

fintechcowboys

Katka, Eva, Petr, Vašek a Zdeněk. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce