Rakouská Erste Bank je první bankou, která poskytuje ID služby dlouho nabízené fintechovými společnostmi
6. 9. 2017 – fintechcowboys | Doba čtení: < 1
Rakouská banka Erste Bank und Sparkassen je první finanční institucí v zemi, která do praxe uvedla novou směrnici o poskytování většího komfortu zákazníkům a umožnila jim otevřít si účty z domova pouze s využitím jakéhokoli průkazu totožnosti a prostřednictvím videochatu s bankovním úředníkem.
3. ledna letošního roku nabyla účinnosti nová směrnice rakouského Orgánu pro finanční trhy (Financial Market Authority – FMA), který odsouhlasil možnost identifikaci nových zákazníků bank pomocí videa. Zákazníci zahajující proces otevírání nového účtu mohou prokázat svoji totožnost tím, že se pomocí videa spojí se zaměstnancem banky, což jim ve srovnání s fyzickou návštěvou jakékoli pobočky ušetří čas.
Aby si mohl otevřít nový účet, nahraje zákazník obrázek jakéhokoli ze svých průkazů totožnosti a pošle ho do Erste Bank, poté následuje video hovor se zástupcem banky, který dokončí jeho identifikaci díky technologii IDnow Video-Ident.
Tiskový mluvčí rakouské banky upozornil, že Erste Bank je první bankou v Rakousku, která přichází s touto novou inovativní nabídkou, a to pouhé tři týdny po přijetí nové směrnice FMA. Dodal, že zavedení této funkce znamená, že už to není předností pouze fintechových společností, jako tomu bylo před přijetím nových pravidel, kdy banky neměly oprávnění takový způsob ověřování totožnosti pro registrační účely nabízet.
Služba je zákazníkům dostupná sedm dní v týdnu a mohou ji využít pro otevření běžných a studentských účtů. Banka oznámila, že o další služby bude možné požádat později v průběhu tohoto roku.
Zdroj: Tisková zpráva