Pohled na mobilní aplikaci Twisto
5. 1. 2017 – Miloš Sonták | Doba čtení: 3 min
Je tomu už nějaký pátek, co jsem psal recenzi na webovou verzi služby Twisto. Úplně nadšený jsem z ní nebyl, ale základní účel – sledovat, kolik jsem utratil a kolik mám zaplatit, – aplikace splnila. Před nějakou dobou Twisto uvolnilo novou mobilní verzi pro iOS a Android, a tak mi to nedalo a sepsal jsem pár postřehů.
Hned na úvod je potřeba podotknout, že mobilní verze, kterou testuji, je určena pro iOS a je mnohem přehlednější a uživatelsky přívětivější než verze webová. Toto jsou z mého pohledu dva klíčové parametry, které by měla splňovat každá dobrá aplikace.
Je to krok správným směrem, protože nepřehlednost a těžkopádnost byly těmi nejzávažnějšími připomínkami, které jsem ke Twistu ve své poslední recenzi měl. Ani mi nevadí, že mobilní aplikace obsahuje pouze pár základních obrazovek, zbytek jsem, popravdě řečeno, stejně nepoužíval.
Než se pustím do popisu jednotlivých obrazovek, ještě zmíním, že postupné navyšování klientského kreditu skutečně funguje. Jsem toho důkazem. Každý klient začíná s kreditem ve výši 2 tisíce, pokud aplikaci využívá aktivně a svůj kredit splatí, je mu tento následně navýšen na 3 tisíce, po dalším cca měsíci až na 5 tisíc. Toto řízení rizika v praxi formou postupu do jednotlivých úrovní se mi hodně líbí, chtělo by ho však rozpracovat ještě trochu více. 5 tisíc je sice dobrý základ, na provoz čtyřčlenné rodiny ale nestačí. Vrhněme se teď na jednotlivé obrazovky.
1. Úvodní obrazovka „Můj přehled“
Tato obrazovka jednoduše a přehledně zobrazuje, kolik peněz ještě zbývá z kreditu, ze kterého můžete čerpat. Druhou důležitou informací je přehled aktuálních plateb prostřednictvím služby Twisto. Jinak řečeno: máte jasno v tom, kolik jste už utratili, kolik ještě utratit můžete a co všechno jste si vlastně pořídili.
2.Přehled vyúčtování a detail vyúčtování
Na konci období splatnosti jde o tu nejdůležitější obrazovku. V přehledu vyúčtování najdete měsíční historii svých útrat. Z měsíčního vyúčtování se jednoduše dostanete do detailu, který vám kromě celkové částky ukáže i detailní přehled toho, kde, kdy a jak moc jste utráceli. Každé vyúčtování má i svůj stav a datum, kdy došlo k úhradě. Což je velmi důležitá informace pro všechny, kteří nechtějí platit úroky z úvěru.
3. Detail nákupu
Tato obrazovka poskytuje nejen přehled toho, co a kdy jste si objednali, ale zároveň je odsud možné provést i samotnou platbu. Příjemná funkce, navíc i struktura a hierarchie informací jsou velmi dobré: již na první pohled vidíte vše důležité.
4. Přehled výhod
Přehled výhod anebo odměna za věrnost, to je dnes velmi oblíbený koncept. V jednoduchosti jde o to, že prostřednictvím aplikace Twisto nakoupíte v oblíbeném internetovém obchodě a ještě tím ušetříte. Zajímavý může být 5% bonus na kasa.cz, ale samozřejmě i další.
5. Platba e-mailem
Jediná obrazovka, na které Twisto ještě určitě bude pracovat, tedy alespoň by určitě mělo! O službě „platba emailem“ jsme u nás už psali. Jedná se o jednoduchý a pohodlný způsob, jak platit nejrůznější faktury. V tuto chvíli tato obrazovka zatím pouze popisuje, jak služba funguje.
Závěr
Celkový dojem z používání mobilní aplikace pro iOS je velmi pozitivní. Líbila se mi jednoduchost a přehlednost, s jakou autoři ke konceptu přistoupili. Informace i jejich struktura jsou přehledné, každá obrazovka má hlavní informace dostatečně zvýrazněny, tak aby nezapadly. Jediná výtka padá na obrazovku platby e-mailem, kde musí být odvedena lepší práce.
Suma sumárum je mobilní verze o poznání lepší než ta webová a pokud jste ji ještě nevyzkoušeli, vřele doporučuji. Budete mile překvapeni.
Dotazy, postřehy a připomínky pište na náš učet na twitteru @fintechcowboys. Budeme se těšit.