Santander vás z chřipky nevyléčí, ale vaše osobní finance možná ozdraví

14. 12. 2022 – | Doba čtení: 2 min

Zdroj: national cancer institue na unsplash.com

Santander přišel se dvěma novými nástroji, které mají pomoci zákazníkům s řízením jejich financí: kalkulačkou osobních rozpočtů a aplikací, které říká „finanční zdravotní prohlídka“. Účelem těchto nástrojů je poskytnout zákazníkovi přehled nad jeho výdaji a odbornou pomoc při známkách finančních problémů.

Celý proces revize finanční situace zákazníka v rámci „finanční zdravotní prohlídky“ probíhá prostřednictvím bezplatného online dotazníku, který je možné vyplnit za méně než pět minut. Otázky se zaměřují na výši úvěrů, které zákazník má, na splátky, s jejichž placením by mohl zaostávat. Dotazník se také ptá na úspory, které by zákazník mohl mít, nebo na rozpočtové nástroje, jež má k dispozici. Na základě odpovědí poté vypočítá celkovou finanční zdravotní situaci a poskytne personalizované návrhy a pomoc v závislosti na situaci zákazníka. Pomoc může zahrnovat rady, jak snížit výdaje na domácnost, a odkazy na externí poskytovatele pro další podporu.

Kalkulačka rozpočtu umožňuje zákazníkům vidět jejich příjmy a výdaje na jednom místě a získat tipy na úsporu peněz. Zákazníci zadají svůj příjem a poté své výdaje, které jsou řazeny do kategorií, jako je například hypotéka nebo nájem, účty za energie, pojištění, nákup potravin a také výdaje za zábavu, dopravu atd. Nástroj poté výdaje sečte a graficky znázorní poměry jednotlivých kategorií na celkových výdajích.

Josie Clapham, ředitelka finanční podpory v Santanderu, uvedla: „Chceme svým zákazníkům poskytnout praktické nástroje a užitečné rady, které jim pomohou porozumět jejich příjmům a výdajům. Je také velmi důležité uvědomit si, kam tyto výdaje každý měsíc směřují a zdali je lze nějakým způsobem omezit. Zároveň ale chápeme, že domácnosti v poslední době často čelí velmi těžkým rozhodnutím ohledně správy svých osobních financí v souvislosti s neustále rostoucími životními náklady. Naše nové nástroje zákazníkům poskytují rady a podporu, které jim pomáhají spravovat jejich finanční záležitosti a dělat správná finanční rozhodnutí.“

Santander také proaktivně identifikuje a kontaktuje zákazníky, kteří mohou zažívat finanční tíseň v důsledku zvýšení životních nákladů. Sám se dosud spojil s více než dvěma miliony zákazníků, aby jim poskytl pomoc a podporu se správou jejich financí.

Další doporučené články

Richard Šubrt

Další články autora