Reklama

Santander vás z chřipky nevyléčí, ale vaše osobní finance možná ozdraví

14. 12. 2022 – | Doba čtení: 2 min

Zdroj: national cancer institue na unsplash.com

Santander přišel se dvěma novými nástroji, které mají pomoci zákazníkům s řízením jejich financí: kalkulačkou osobních rozpočtů a aplikací, které říká „finanční zdravotní prohlídka“. Účelem těchto nástrojů je poskytnout zákazníkovi přehled nad jeho výdaji a odbornou pomoc při známkách finančních problémů.

Celý proces revize finanční situace zákazníka v rámci „finanční zdravotní prohlídky“ probíhá prostřednictvím bezplatného online dotazníku, který je možné vyplnit za méně než pět minut. Otázky se zaměřují na výši úvěrů, které zákazník má, na splátky, s jejichž placením by mohl zaostávat. Dotazník se také ptá na úspory, které by zákazník mohl mít, nebo na rozpočtové nástroje, jež má k dispozici. Na základě odpovědí poté vypočítá celkovou finanční zdravotní situaci a poskytne personalizované návrhy a pomoc v závislosti na situaci zákazníka. Pomoc může zahrnovat rady, jak snížit výdaje na domácnost, a odkazy na externí poskytovatele pro další podporu.

Kalkulačka rozpočtu umožňuje zákazníkům vidět jejich příjmy a výdaje na jednom místě a získat tipy na úsporu peněz. Zákazníci zadají svůj příjem a poté své výdaje, které jsou řazeny do kategorií, jako je například hypotéka nebo nájem, účty za energie, pojištění, nákup potravin a také výdaje za zábavu, dopravu atd. Nástroj poté výdaje sečte a graficky znázorní poměry jednotlivých kategorií na celkových výdajích.

Josie Clapham, ředitelka finanční podpory v Santanderu, uvedla: „Chceme svým zákazníkům poskytnout praktické nástroje a užitečné rady, které jim pomohou porozumět jejich příjmům a výdajům. Je také velmi důležité uvědomit si, kam tyto výdaje každý měsíc směřují a zdali je lze nějakým způsobem omezit. Zároveň ale chápeme, že domácnosti v poslední době často čelí velmi těžkým rozhodnutím ohledně správy svých osobních financí v souvislosti s neustále rostoucími životními náklady. Naše nové nástroje zákazníkům poskytují rady a podporu, které jim pomáhají spravovat jejich finanční záležitosti a dělat správná finanční rozhodnutí.“

Santander také proaktivně identifikuje a kontaktuje zákazníky, kteří mohou zažívat finanční tíseň v důsledku zvýšení životních nákladů. Sám se dosud spojil s více než dvěma miliony zákazníků, aby jim poskytl pomoc a podporu se správou jejich financí.

Další doporučené články

Jak bojovat proti greenwashingu ve fintechu?

Jak bojovat proti greenwashingu ve fintechu?

Greenwashing čili zveličování, nebo dokonce vytváření falešných ekologicky šetrných aktivit ve společnostech se nevyhýbá ani fintechu. Přestože se o greenwashingu už...
1. 12. 2023 – Doba čtení: 2 min
Allianz žaluje Revolut

Allianz žaluje Revolut

Allianz podniká právní kroky proti společnosti Revolut a požaduje 10,4 milionu liber (13 milionů dolarů). Jádro problému spočívá v tom, že Allianz...
29. 11. 2023 – Doba čtení: < 1 min

Richard Šubrt

Další články autora