Reklama

Švédská banka propustila svého světově proslulého AI asistenta, Amelii

Švédská online banka Nordnet vyhodila svého virtuálního asistenta, Amelii. Amelia, využívaná desítkami velkých firem po celém světě, byla vyvinuta americkou společností IPSoft, zabývající se umělou inteligencí.

12. 7. 2018 – | Doba čtení: 2 min

Vedoucí švédská online banka Nordnet se zbavuje Amelie, spolupracovnice založené na umělé inteligenci. Důvodem je podle Dagens Industri (Di) její nedostatečná výkonnost.

Když ji v roce 2017 Nordnet spustil, prvním úkolem Amelie bylo urychlit nabírání nových zákazníků a později zlepšit zákaznickou spokojenost. Nordnet říká, že ani v jednom ale neobstála.

„Zkusili jsme ji v kontaktu se zákazníky a odezva byla dobrá, ale ne ohromující, takže teď v krátkém horizontu dáváme v rámci našeho zaměření se na umělou inteligenci prioritu jiným věcem,“ řekl Peter Dahlgren, generální ředitel Nordnet.

Systém umělé inteligence IPSoft je hodnocen jako nejlepší na světě

Digitální pracovnice Nordnet byla spuštěna prostřednictvím partnerství s americkou technologickou společností IPSoft v roce 2017. Amelia je hodnocena jako jeden z nejlepších systémů umělé inteligence a v současné době ji využívá na 50 velkých společností v odvětvích sahajících od zdravotní péče až po finance.

Podle IPSoft může být Amelia vytrénovaná k rozpoznávání slov a frází ve více než 100 jazycích.

Jiná švédská společnost používající Amelii – s výrazně větším úspěchem – je švédská banka SEB. Loni SEB získala cenu AI odvětví, a to za svoji práci na vylepšení jak externích, tak interních operací prostřednictvím Amelie.

Na svých webových stránkách IPSoft tvrdí, že Amelia od svých partnerů vyžaduje rozsáhlý trénink. V případě, že na hlase založený asistent „není schopen problém vyřešit, předá úkol svému lidskému kolegovi“ a pak jej pozoruje a učí se od něj.

Pokud jde o Nordnet, Amelia si s ním dobře nesedla. Generální ředitel Nordnet, Peter Dahlgren, podotkl, že společnost nebyla s IPSoft přímo nespokojena, ale že teď zaměří svoje úsilí na jiné oblasti. Jednou z nich je odhadování zákaznického chování a preferencí prostřednictvím umělé inteligence: Nordnet aktuálně pracuje na Netflixem inspirované službě, která by mohla zákazníkům nabízet akcie ke koupi, a to v závislosti na jejich předchozích obchodech.

Zdroj: BusinesInsider

Lucia Tóthová

Lucia Tóthová

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.