Reklama

Útoky na bankovní účty se týkají jednotlivců i firem

9. 6. 2021 – | Doba čtení: 2 min

security
Zdroj: FLY:D na Unsplash

Útoky na bankovní účty lidí bývají stále sofistikovanější. Používají se metody sociálního inženýrství, během kterých se i poměrně zkušený a obezřetný uživatel může nachytat. Největší slabinou všech systémů jsou v tomto případě sami koncoví uživatelé, kteří zapomínají, že k jejich jménu a číslu telefonu se lze poměrně snadno dostat. A pak při troše nepozornosti prozradí neznámému hlasu na druhém konci telefonní linky nejdříve svojí banku a postupně další údaje – hesla nebo třeba číslo platební karty.

Banky se snaží klienty informovat o nejčastějších útocích, které většinou probíhají v určitých vlnách. Jenže typicky to vypadá tak, že banka tuto informaci servíruje uživatelům ve chvíli, kdy se soustředí na něco úplně jiného. Přihlásí se do internetového bankovnictví, zavřou informační okno, kde jim banka píše nějaké varování, a ihned jdou provést platbu, kvůli které se do bankovnictví přihlašovali. O zvýšení povědomí o bezpečnosti asi nelze v takovém případě mluvit.

Speciální aplikace pro zvyšování povědomí o bezpečnosti od britské HSBC

Často se zapomíná na to, že podobné útoky se mohou provádět nejenom na soukromé účty, ale i na ty firemní. A na nich může jít o mnohem větší peníze. Jednou z novinek, kterou jsme zaznamenali ve Velké Británii je speciální aplikace ke zvyšování povědomí o podvodech od banky HSBCB. Kromě zasílání oznámení uživatelům o nových podvodech a taktikách podvodů obsahuje bezplatná aplikace také rady a tipy, jak se nestat obětí podvodu, a poskytuje skutečné příběhy zákazníků.

Peter McIntyre, šéf bankovnictví pro malé firmy v HSBC UK, k tomu říká: „Pevně věříme, že když vyzbrojíme podniky nejnovějšími informacemi a radami, budou mít lepší předpoklady k odhalování podvodů dříve, než přijdou o své těžce vydělané finanční prostředky.“

Aplikace vyvinutá ve spolupráci s klienty je k dispozici všem firmám bez rozdílu. Spuštěna je po šestiměsíčním pilotním provozu, kdy získala pozitivní zpětnou vazbu od uživatelů. Jedním z prvních byl Danny Lucas ze společnosti Lucas, který uvedl: „Online bankovnictví je životní mízou našeho podnikání. Povědomí o podvodech a průběžné informace o nových taktikách jsou naprosto zásadní. Aplikace HSBC UK pro prevenci podvodů, kterou testujeme posledních šest měsíců, se ukázala být fantastickým zdrojem informací pro náš tým a poskytuje nám další nástroj v boji proti finanční trestné činnosti.“

Zdroj: finextra.com

Další doporučené články

Neobanka bunq vylepšuje svého genAI asistenta

Neobanka bunq vylepšuje svého genAI asistenta

Nizozemská neobanka bunq vylepšila svého asistenta GenAI Finna tak, aby byl „plně konverzační“, a zavedla produkt cestovního pojištění. Bunq se svými...
17. 5. 2024 – Doba čtení: < 1 min
Velké pokuty pro velké fintechy

Velké pokuty pro velké fintechy

Když se v ČR rozdávají pokuty pro fintechy, nebo dokonce banky, většinou to bývají částky v řáku statisíců nebo jednotek milionů. V nedávné...
15. 5. 2024 – Doba čtení: 2 min
N26 spustila sdílené účty v dalších zemích

N26 spustila sdílené účty v dalších zemích

Digitální banka N26 spustila na začátku dubna funkci Sdílených účtů na nových 21 trzích. Sdílené účty umožňují zákazníkům N26 spravovat...
30. 4. 2024 – Doba čtení: < 1 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce