Reklama

Útoky na bankovní účty se týkají jednotlivců i firem

9. 6. 2021 – | Doba čtení: 2 min

security
Zdroj: FLY:D na Unsplash

Útoky na bankovní účty lidí bývají stále sofistikovanější. Používají se metody sociálního inženýrství, během kterých se i poměrně zkušený a obezřetný uživatel může nachytat. Největší slabinou všech systémů jsou v tomto případě sami koncoví uživatelé, kteří zapomínají, že k jejich jménu a číslu telefonu se lze poměrně snadno dostat. A pak při troše nepozornosti prozradí neznámému hlasu na druhém konci telefonní linky nejdříve svojí banku a postupně další údaje – hesla nebo třeba číslo platební karty.

Banky se snaží klienty informovat o nejčastějších útocích, které většinou probíhají v určitých vlnách. Jenže typicky to vypadá tak, že banka tuto informaci servíruje uživatelům ve chvíli, kdy se soustředí na něco úplně jiného. Přihlásí se do internetového bankovnictví, zavřou informační okno, kde jim banka píše nějaké varování, a ihned jdou provést platbu, kvůli které se do bankovnictví přihlašovali. O zvýšení povědomí o bezpečnosti asi nelze v takovém případě mluvit.

Speciální aplikace pro zvyšování povědomí o bezpečnosti od britské HSBC

Často se zapomíná na to, že podobné útoky se mohou provádět nejenom na soukromé účty, ale i na ty firemní. A na nich může jít o mnohem větší peníze. Jednou z novinek, kterou jsme zaznamenali ve Velké Británii je speciální aplikace ke zvyšování povědomí o podvodech od banky HSBCB. Kromě zasílání oznámení uživatelům o nových podvodech a taktikách podvodů obsahuje bezplatná aplikace také rady a tipy, jak se nestat obětí podvodu, a poskytuje skutečné příběhy zákazníků.

Peter McIntyre, šéf bankovnictví pro malé firmy v HSBC UK, k tomu říká: „Pevně věříme, že když vyzbrojíme podniky nejnovějšími informacemi a radami, budou mít lepší předpoklady k odhalování podvodů dříve, než přijdou o své těžce vydělané finanční prostředky.“

Aplikace vyvinutá ve spolupráci s klienty je k dispozici všem firmám bez rozdílu. Spuštěna je po šestiměsíčním pilotním provozu, kdy získala pozitivní zpětnou vazbu od uživatelů. Jedním z prvních byl Danny Lucas ze společnosti Lucas, který uvedl: „Online bankovnictví je životní mízou našeho podnikání. Povědomí o podvodech a průběžné informace o nových taktikách jsou naprosto zásadní. Aplikace HSBC UK pro prevenci podvodů, kterou testujeme posledních šest měsíců, se ukázala být fantastickým zdrojem informací pro náš tým a poskytuje nám další nástroj v boji proti finanční trestné činnosti.“

Zdroj: finextra.com

Další doporučené články

Kryptozima skončila, ale co to vlastně je?

Kryptozima skončila, ale co to vlastně je?

Obchodování s kryptoměnami začalo u bitcoinu v roce 2009, takže historie krypta a vzorce chování krypto investorů mají za sebou aktuálně jenom 15 let....
18. 3. 2024 – Doba čtení: 2 min
Banky proti neobankám

Banky proti neobankám

Podle nedávného průzkumu společnosti Temenos mezi 300 bankami napříč celým světem se za největší konkurenty, zejména v Evropě, tradiční banky považují...
19. 2. 2024 – Doba čtení: 1 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce