Reklama

WeChat Pay v Rusku roste: šlape na paty Alipay

20. 11. 2018 – | Doba čtení: 3 min

WeChat Pay pokračuje v raketovém růstu a nejen, že se dostává na úroveň Alipay, ale dokonce jej předhání. Zatímco WeChat ohlásil 800 milionů aktivních měsíčních uživatelů z celkového počtu 1 miliardy, Alipay toto číslo nedávno aktualizoval na 700 milionů, ve srovnání s WeChat Pay je však více přijímaný v online. Důvodem může být to, že tomuto prostředí dominují weby Alibaba, které nabízí výhradně Alipay.

Důležitým faktorem v růstu Alipay je čínský turismus, o kterém se dnes mluví jako o čínské „měkké síle“ a který je využíván jako součást zahraniční rozvojové strategie WeChat Pay. Alespoň to tedy ve své prezentaci na právě proběhnuvší čínské konferenci Money2020 řekli zástupci Tencentu, vlastníka WeChat Pay.

Díky světovému poháru FIFA narostl objem čínského platebního systému v Rusku 50krát, což v zemi vyvolalo šok. V Rusku, stejně jako v dalších zemích světa, jsou Číňané váženým a důležitým typem turistů. Jen v loňském roce jich Rusko navštívilo 1,5 milionu, číslo, které je pro zemi poměrně nevšední a důležité.

Alipay byl primárním průzkumníkem ruského trhu, a to díky úsilí místního vedení, které jej propojilo přímo s nově nabývanými bankami. Zato WeChat Pay nikdy nenajal manažera pro ruský trh, neotevřel tady zprostředkovatelskou kancelář ani místní trh nepovažoval za svoji prioritu.

Čas běží a letos je Rusko v popředí zájmu týmu WeChat Pay.

Strategie WeChat ve vztahu k zahraničním uživatelům a trhům je následující:

  1. Plnohodnotná verze WeChat Pay pro ostatní trhy, vyhovující a povolená v souladu s ostatními pravidly země. V tomto okamžiku už existují WeChat Hong Kong a WeChat Malajsie.
  2. Partnerství s místními platebními společnostmi za účelem začlenění WeChat Pay do místního maloobchodního trhu, bezcelních obchodů a dalších míst, často navštěvovaných čínskými turisty.
  3. Možnost pro cizince, kteří v zahraniční zůstávají déle, propojit si svoje Visa, MasterCard, Amex nebo Diners karty s peněženkou. Karty by však měly být vydané čínskými bankami, aby fungovaly správně.

To, co WeChat Pay předvádí v Rusku, ale není jeho vstup na trh coby nové elektronické peněženky pro Rusy, ti ji totiž vůbec nebudou moci používat. Je to výhradně krok ke zvýšení pohodlí čínských turistů a obchodníků mířících do země, protože toto je přesně to, co používají k placení doma v Číně, kde hotovost nebo karty už ztratily svůj význam.

Pokud se WeChat Pay rozhodne být k dispozici také Rusům, bude si muset založit právní subjekt a získat platební (respektive bankovní) licenci od Ruské centrální banky. Nebo si vybudovat velmi úzký vztah s místní platební společností. Partnerství s lokálními bankami, poskytovateli plateb a maloobchodníky jsou tedy dnes tím hlavním, na čem obě čínské elektronické peněženky ve většině zemí světa pracují.

WeChat Pay je konečně tady, aby naučil ruské obchodníky, jak jednat s čínskými zákazníky, jak správně inzerovat, jak využít mini-aplikací, spojit se s ovlivňovateli a celkově propagovat obrázek země. WeChat Pay ale není jen platební služba. Je to klíč k propagaci byznysu obchodníků na největší čínské sociální síti, komunikační služba a reklamní síť značek, produktů a služeb.

Zdroj:Finextra

Miloš Sonták

Miloš Sonták

Nadšenec do finančních a technologických inovací, které dokáží zjednodušit každodenní život. Pracuje více než 10 let v bankovnictví a technologických firmách…

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.