Začala éra hlasového bankovnictví
5. 8. 2020 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Vzhledem k tomu, že opatření vlivem pandemie COVID-19 donutila velké bankovní společnosti k přesunu běžných retailových operací z poboček do mobilních aplikací, tak také U.S. Bank zahájila službu s názvem U.S. Bank Smart Assistant, která začala používat hlasové příkazy založené na AI ve své mobilní bankovní aplikaci.
Banka se sídlem v Minneapolis provedla v aplikaci řadu změn a její služba Smart Assistant používá zpracování hlasových příkazů tak, aby zákazníkům umožnila provádět celou řadu bankovních transakcí a získat informace o účtu pouze tím, že položí jednoduché konverzační otázky.
Zákazníci mohou používat aplikaci ke všem operacím od kontroly vkladů, informace o hypotečních úlevách, po informace o úvěrech. Smart Assistant pomáhá zákazníkům provádět mnoho běžných transakcí, jako je placení účtů, převody finančních prostředků, informace o účtu a výdajové transakce, a to rychleji, bezproblémově a bez nutnosti sociálního kontaktu.
„Vyvažujeme tyto momentální potřeby s rozvojem schopností, které dále pomáhají našim zákazníkům,“ uvedl Ankit Bhatt, senior vice president z U.S. Bank. „Náš inteligentní asistent je ve vývoji již 18 měsíců – s cílem posouvat zákaznické zkušenosti vpřed, aby naši zákazníci mohli provádět bankovní operace kde a jak chtějí.“
„Naše průzkumy mezi zrakově postiženými a nevidomými uživateli poskytly vhled do vytvoření zjednodušeného uživatelského rozhraní, které je čisté a minimální, což zlepšuje uživatelskou zkušenost pro ty, kteří nejsou technicky zdatní, a ty, kteří mají slabší zrak – jako je starší populace,“ uvedla Carissa Merrill, vedoucí architektka v U.S. Bank. „Pro ty, kteří zůstanou doma kvůli pandemii, bude Smart Assistant schopen pomoci postarat se o běžné úkoly, aniž by klient musel jít do banky.“
Pandemie koronaviru změnila zaběhnuté postupy a vedla k tomu, že zákazníci se začali vyhýbat pobočkám a hotovosti a dávají přednost bezkontaktnímu řešení svých požadavků. Očekává se, že i po odeznění pandemie zůstane většina klientů bank u používání bankovních aplikací při řešení běžných platebních úkonů.
Stav a možnosti hlasového bankovnictví v ČR si pak můžete připomenout v našem rozhovoru s Vocalls.
Zdroj: mobilepaymentstoday.com
Foto: usbank.com