Silicon Valley Camp a co na něj říkají české fintechy
24. 10. 2022 – Martin Pacholet | Doba čtení: 4 min
Seed Starter České spořitelny, VISA, Unicorn Attacks a odborníci ze společnosti USMAC zahájili v Praze akcelerační program, kterého se zúčastnilo také několik významných českých fintechů. V předchozím článku jsme vám přinesli pozitivní hodnocení PalmApp a wflow.com a dnes se můžete seznámit s reakcemi Investownu, CCFR a Tuita. A také vám prozradíme, jak bude akcelerátor pokračovat.
Peter Maslík, CMO a co-founder Investown
Co pro vás Silicon Valley Camp znamenal?
Silicon Valley Camp představoval skvělou příležitost poučit se z prezentací a lekcí od světových podnikatelů a mentorů. Také to byla příležitost setkat se s ostatními talentovanými zakladateli a inspirovat se novinkami na tuzemské startupové scéně.
Změnil se vám po akci pohled na váš produkt nebo zákazníka?
Nemyslím si, že změnit pohled na produkt či zákazníka bylo účelem akce. Každopádně se nám výrazně rozšířil obzor ohledně toho, do jakého detailu bychom našeho zákazníka vůbec poznat měli.
Je nějaký proces či oblast ve firmě, který třeba na základě kempu budete muset výrazně měnit (komunikace, marketing, škálovatelnost…)?
Nepůjde o výrazné změny, ale určitě jsme získali nové informace, které nyní aplikujeme do praxe. Týká se to například škálování a přípravy prezentace pro VC fondy a další kolo fundraisingu.
Pomůže vám to nějak k expanzi (myšleno hlavně na další trhy, ale může jít o rozšíření produktu) a jak?
Získali jsme mnoho poznatků o tom, jak se vyhnout častým chybám při expanzi na nové trhy. Tyto postřehy hodláme zapracovat do našich plánů.
Jak vás osobně ovlivnili zahraniční mentoři?
Mentoři byli velice příjemní a přívětiví, opravdoví odborníci na probírané oblasti. Je inspirativní vidět, jak lidský může člověk zůstat i při extrémně úspěšné byznys kariéře.
Jiří Fuchs, CEO CCFR
Co pro vás Silicon Valley Camp znamenal?
Intenzivní týden sloužící k ujasnění toho, kam míříme, co děláme špatně a jak bychom to měli zlepšit. Ujasnili jsme si value proposition a získali cennou zpětnou vazbu.
Změnil se vám po akci pohled na váš produkt nebo zákazníka?
Akce nám pomohla pochopit hlavně pohled zákazníka, respektive jak se na náš produkt dívá. Uvědomili jsme si nutnost jednoduché a přímé komunikace.
Je nějaký proces či oblast ve firmě, který třeba na základě kempu budete muset výrazně měnit (komunikace, marketing, škálovatelnost…)?
Předpokládám, že posuneme dopředu prezentaci a komunikaci produktu, tak aby bylo klientům ihned zřejmé, jak produkt řeší jejich problémy a co jim přinese.
Pomůže vám to nějak k expanzi (myšleno hlavně na další trhy, ale může jít o rozšíření produktu) a jak?
Věříme, že ano. Dokážeme díky akci lépe oslovit potenciální klienty, zaměříme se také na další způsoby distribuce.
Jak vás osobně ovlivnili zahraniční mentoři?
Významně. Dokázali hezky identifikovat, na co se při prezentaci zaměřit, a většina firem se dle mého názoru v prezentaci v průběhu týdně významně zlepšila.
Michal Urbánek, co-founder Tuito
Co pro vás Silicon Valley Camp znamenal?
Příležitost se potkat a lépe poznat s ostatními foundery. Příležitost si vyslechnout obrovské zkušenosti a příběhy od top lidí ze Silicon Valley. A možnost to vše reflektovat s ohledem na vlastní firmu.
Změnil se vám po akci pohled na váš produkt nebo zákazníka?
To, že je zákazník středobod našeho byznysu, máme zakotvené v našich hodnotách a žijeme to. Co se ale změnilo, je můj způsob prezentace naší firmy. Ze složitého popisu našeho řešení jsem přešel na jednoduchý popis problému našich zákazníků a hodnotu, kterou jim přinášíme.
Je nějaký proces či oblast ve firmě, který třeba na základě kempu budete muset výrazně měnit (komunikace, marketing, škálovatelnost…)? Můžete to konkrétněji popsat?
Určitě budu tlačit na rychlejší růst. Chris Burry o tom dlouho mluvil a já jsem o tom také dlouho přemýšlel. Utvrdilo mne to v tom, že role foundera je primárně zajistit rychlý růst.
Pomůže vám to nějak k expanzi (myšleno hlavně na další trhy, ale může jít o rozšíření produktu) a jak?
Pomůže mi to hlavně v tlaku na růst, který musí být ještě rychlejší, než jsme si ho naplánovali.
Jak vás osobně ovlivnili zahraniční mentoři?
Chris i Jay mají obrovské zkušenosti z nejkonkurenčnějšího trhu na světě. Sami několik velkých firem postavili a jako investorům jim prošlo rukama tolik úspěšných i neúspěšných firem, že jejich doporučení jsou praktická, přesně cílená a podložená příběhem, se kterým se founder snadno identifikuje. Týden s nimi a ostatními foundery mě ujistil v tom, že dělám správnou věc se skvělým týmem.
Jak bude akcelerátor pokračovat?
Intenzivní pražský týdenní trénink byl začátkem dvouměsíčního akceleračního programu. Ze 14 účastníků bylo vybráno 7 startupů (wflow.com, Investown, AfterGO, WeBoard, Tuito, CCFR a Blockmate), které v akceleraci pokračují. V průběhu října budou mít několik dalších mentorských online setkání a v listopadu vyrazí na téměř dvoutýdenní část přímo do Silicon Valley.
„Týdenní dril byl přínosem pro všechny zúčastněné, významně přispěje k rozvoji jejich projektů. Závěrečné hodnocení bylo pro experty v porotě velice složité. Byť je akcelerační program teprve v první polovině, dosavadní ohlasy jsou velice pozitivní, a proto je pravděpodobné, že jej budeme s odborníky z Unicorn Attacks a USMAC realizovat znovu,“ uzavírá Jiří Skopový, lídr programu Seed Starter České spořitelny.