Reklama

Didi Chuxing, čínská aplikace pro sdílení jízd, nabízí finanční služby

3. 1. 2019 – | Doba čtení: 1

Největší čínská společnost pro sdílení jízd umožní svým uživatelům získat prostřednictvím její aplikace zdravotní pojištění nebo půjčky. 

Ve snaze vybudovat si nové zdroje příjmů Didi před pár dny spustila celou řadu finančních služeb, a to včetně financování nákupu vozu nebo produkty pro správu majetku. 

Společnost začala testovat služby už na začátku roku 2018 a před tím, než je uvedla napříč celou zemí, provedla sérii testů v celkem deseti čínských městech včetně Chongqing a Zhengzhou.

Jejím cílem je „poskytnout inovativní a spolehlivé osobní finanční produkty v éře nové ekonomiky a pružné zaměstnanosti,“ řekla Didi ve svém prohlášení. 

Tento krok staví Didi proti zavedenějších hráčům, jako je Ant Financial, pobočka čínského technického gigantu Alibaba (BABA), a to v době, kdy její hlavní obchodní oblast čelí tlaku ze strany veřejnosti i vlády.

Hlavní byznys pod tlakem

Loňská vražda dvou pasažérek Didi zažehla jiskru veřejného pobouření a přiměla společnost, která z Číny vytlačila Uber, přerušit mnoho ze svých služeb a naopak zavést několik nových bezpečnostních prvků. Vraždy vedly také k většímu přezkoumání čínského odvětví sdílení jízd ze strany autorit. 

Nelehké časy zažívá také Ofo, společnost pro sdílení jízdních kol, na kterou Didi vsadila desítky milionů dolarů. 

Didi, za níž stojí SoftBank (SFTBF) a Apple (APPL), doufá, že nové produkty jako nabídka zdravotního pojištění, navržené ke „snížení vstupní bariéry pracovníků na volné noze nebo těch s krátkodobými pracovními úvazky,“ jí pomohou postavit se zpět na nohy. 

Didi není jediná firma pro sdílení jízd, která zkouší proniknout za hranice svého klíčového obchodu. Grab, která loni koupila byznys Uberu v jihovýchodní Asii, expanduje do oblasti digitálních plateb a zdravotních služeb. Společnost se sídlem v Singapuru chce být „každodenní lifestylovou platformou,“ prohlásil v prosinci loňského roku Ming Maa, ředitel Grab. 

„Od finančních služeb se očekává, že pomohou Didi vybudovat silnější síť spolupráce a sdílených zájmů a následně pak těsnější a efektivnější dopravní ekosystém,“ řekla společnost.

Zdroj: CNN

Lucia Tóthová

Lucia Tóthová

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.