Reklama

Dřevěná nebo metalická?

23. 11. 2020 – | Doba čtení: 2 min

drevena a metalicka karta

Máme pro vás další dva příklady, jak se vyrovnat s tunami zbytečného plastového odpadu, který představují použité platební karty. Je možné, že nám zanedlouho banka bude klást otázku…dřevěnou, nebo metalickou?

Společnost TreeCard chystá uvést na trh dřevěnou kartu, která „zalesní“ planetu díky běžnému utrácení. Karta bude zdarma a 80% zisku od obchodníků bude společnost odvádět přímo na výsadbu nových stromů společností Ecosia. Hlavní snahou je omezit použití plastů. Každá karta bude unikátní a vyrobena bude z třešňového dřeva. Zatím je možné se pouze registrovat jako zájemce o takovouto kartu, která by měla být podporována společností Mastercard. Svou snahou chce společnost přispět k nápravě škod, které lidé způsobili mýcením pralesů, a ukázat, že je potřeba postoj k životnímu prostředí změnit. Uvidíme, jestli se svým heslem „Peníze nerostou na stromech, ale mohou je pomoci vysadit“ uspějí a vdechnou svému projektu život.

Metalickou kartu uvede na trh společnost Monzo jako svou Premium kartu v ceně 50 liber. I přes pořizovací cenu je prý o kartu enormní zájem. Karta je podle vedoucího produktu Mika Hudacka „prostě krásná“, má bílou matnou kovovou povrchovou úpravu. Zájemci o kartu budou vázání půl ročním členstvím v Premium programu, stávající členové, kteří o kartu zájem mít nebudou, mohou své členství zrušit. Vysokou pořizovací cenu karty by měla vyvážit sleva na pojistném, které poskytují společnosti Assurant a AXA. Podobný produkt nabídla v Británii už v roce 2018 banka N26 (která už ve Velké Británii nepůsobí), ale s poměrně malým úspěchem. Kovovou kartu nabízí i další společnosti, třeba Revolut nebo Curve. Podle kritiků je karta výrazně maskulinní a je známkou „bohaté třídy“. Těžko tedy říci, jestli je motivací k jejímu uvedení snaha šetřit životní prostředí, nebo získat movitější klientelu, která si ráda připlatí za něco luxusnějšího.

A samozřejmě bude existovat i celá řada dalších recyklovatelných karet jako třeba ta od Mastercard.  Snaha vytvořit něco, co je k životnímu prostředí šetrné, může být časem ne něco navíc, ale úplně základní vlastností všech karet.

Zdroj: TreeCard, sifted.eu

Redakce

Katka, Eva, Petr, Vašek a Zdeněk. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.