NOVINKY

Čínské společnosti Life InsurancePing An Insurance, dva největší hráči na čínském trhu s pojištěním, oznámily své dlouhodobé plány, co se týče jejich investic do „insurtechu“, zefektivnění prodeje pojištění a distribučních procesů za využití inovativních technologií.

Na konci srpna China Life Insurance a Baidu, nejvyužívanější čínská společnost poskytující webové služby, přišly s tím, že budou pod hlavičkou „Baidu Fund Partnership“ společně pracovat na vytvoření investičního fondu v hodnotě 7 miliard juanů (asi 1 miliarda amerických dolarů). Fond, do kterého Baidu vloží 1,4 miliardy juanů, bude určený na investice do internetu a dalších technologií včetně umělé inteligence.

Hodnota společnosti China Life Insurance vzrostla od ledna do června o 17,8 procent na 12,242 miliard juanů (1,84 miliard dolarů), nárůst, který mnozí přičítají právě novému partnerství s Baidu.

Mezitím Ping An Insurance, druhá největší čínská pojišťovací společnost, potvrdila, že bude pokračovat ve svých investicích do internetu, do kterého vloží 1 miliardu amerických dolarů ročně.

Společnost už díky těmto investicím údajně zaznamenala vzrůst celkového pokrytí, když 22 % z jejích nových zákazníků přišlo právě z prostředí internetu. Ping An se v současné době může pochlubit 346 miliony online uživatelů, kteří k řízení svých financí a pojištění (včetně toho zdravotního) používají elektronické platformy společnosti.

Společnost, jejíž úvěrové portfolio dosahuje celkové hodnoty 1,5 trilionů juanů (220 miliard dolarů) dále předpokládá, že pokud by byla úspěšná, co se týče pomoci bankám při spuštění platforem, které obslouží byť jen 10 % zákazníků, hodnota tohoto byznysu by byla třikrát větší než ta Ping An banky.

Tento nedávný zájem o insurtech, zvláště pak ze strany největších čínských pojišťovatelů, značí odklon od jejich dřívějšího, tradičního zaměření na najímání velkých týmů zprostředkovatelů: v minulosti se China Life chlubila tím, že její tým má 1,58 milionů agentů ve srovnání s „pouhým“ 1,1 milionem těch, které zaměstnávala Ping An.

Po těchto nedávných oznámeních se zdá, že obě společnosti přešly od poukazování na své záměry ohledně dalšího rozšiřování svých zprostředkovatelských týmů ke zdůrazňování závazků ke zlepšení svých technologických schopností a diverzifikaci podnikání.

Úspěšné převedení na technologie zaměřených obchodních strategií společností China Life a Ping An do praxe má potenciál změnit vztah mezi obyvateli Číny a poskytovateli jejich pojištění: ze vztahu mezi zákazníkem a zprostředkovatelem na vztah mezi zákazníkem a algoritmem.

Zdroj: BankInnovation