Reklama

Maďarská platební brána Barion obrací pozornost na český trh

2. 6. 2021 – | Doba čtení: 2 min

Zdroj: Barion

Po úspěchu na maďarském trhu v minulém roce se data-driven online platební platforma Barion soustředí na mezinárodní expanzi. Unikátní byznys model kombinující fintech, big data a adtech pomohl společnosti dosáhnout rekordního objemu zpracovaných plateb ve výši 830 milionů korun měsíčně a téměř trojnásobného růstu oproti roku 2019. Aktuálně platební bránu Barion Smart Gateway používá v regionu CEE přes 11 000 obchodníků a v Maďarsku, kde vznikla, obsluhuje 60 % trhu. Svou pozornost teď Barion obrací na e-commerce velmoci Česko a Slovensko, kde plánuje do konce roku zdvojnásobit počet e-shopů implementujících jeho řešení.

„Díky našemu data-driven řešení mohou e-shopy prodávat více s nižšími náklady. Jsme integrováni do většiny známých řešení poskytovatelů e-shopů či e-faktur jako Shoptet, Fastcentrik, Superfaktura, Shopify, Webereal, WebCzech a spolupracujeme s mnoha dalšími. Barion mimo jiné podporuje také české a slovenské bankovní převody,“ říká Sándor Kiss, zakladatel a CEO Barionu a současně ředitel vývoje platformy.

Obchodníci, kteří platební platformu Barion využívají, netěží jen z nízkých poplatků, ale díky bezpapírovému video KYC ověření také z rychlé implementace. Navíc mají přístup k důležitým metrikám svých e-shopů skrze Barion Metrics, nástroj poskytující cenné informace o zákaznickém chování a tržních datech. Tato data obchodníci získávají díky Barion Pixelu, který jednoduše implementují na svůj e-shop.

„Barion Pixel je základní součástí celého našeho platebního řešení. S jeho plnou verzí Barion Full Pixel mohou obchodníci zpracovávat zákaznické metriky a těžit ze svých vlastních dat maximum informací,“ vysvětluje Sándor Kiss.

Zatímco v České republice přes 35 % zákazníků preferuje u svých e-commerce objednávek online platby kartou, v Maďarsku je stále nejčastějším typem plateb dobírka (29 %) následovaná nekaretními online transakcemi. Dle Sándora Kisse je tento rozdíl způsoben zejména faktem, že mnoho Maďarů dostává svůj plat v hotovosti. Online platby kartou se tak na tamním trhu zatím pohybují na 28 %. Maďarská e-commerce nicméně zaznamenala zejména v loňském roce značný růst, její obrat vyrostl v porovnání s rokem 2019 téměř o 40 %, na 66 miliard korun a její podíl na celkových retailových prodejích vyrostl na 8 % (v ČR je to 13 %).

Zdroj: tisková zpráva

Další doporučené články

Vzniká pracovní skupina na vytvoření iÚčtenky

Vzniká pracovní skupina na vytvoření iÚčtenky

Sdružení pro digitální účtenky (SDU) oznámilo vytvoření nové pracovní skupiny vedené Ondřejem Brablcem, která má ambici představit první verzi návrhu...
6. 10. 2023 – Doba čtení: < 1 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce