Pillow: Češi přichází na chuť pojištění za naježděné kilometry

10. 8. 2021 – | Doba čtení: 2 min

auto
Zdroj: JESHOOTS.COM na Unsplash

Oficiální statistiky České kanceláře pojistitelů (ČKP) potvrdily rostoucí zájem Čechů o pojištění dle kilometrů. Kopírujeme tak celosvětový trend, kdy zejména v době pandemie pojištěnci využili výhody této varianty. Téměř 40 % všech nových smluv si připsaly dvě pojišťovny nabízející tento typ pojištění. Zájem klientů tak vytvořil z insurtechu Pillow nejrychleji rostoucí pojišťovnu v povinném ručení s růstem + 93 % za poslední pololetí.

Pillow – výsledky za první pololetí
Po mnoha letech dochází ke změně pořadí v žebříčku pojišťoven dle počtu pojištěných vozidel. Zájem klientů o pojištění dle kilometrů zajistil Pillow posun o jednu pozici nahoru. Zatímco ještě před rokem měl insuretech Pillow v portfoliu nejméně pojištěných vozidel, v polovině roku Pillow přeskočila Pojišťovnu VZP a na konci roku vyzve na souboj Hasičskou vzájemnou pojišťovnu.

Posun komentuje Marcel Beno, spoluzakladatel a matematický a procesní mág pojišťovny: „Možná již nejsme nejmenší mezi pojišťovnami dle počtu vozidel, ale díky 100 % digitalizaci všech procesů rozhodně zůstává Pillow nejštíhlejší pojišťovnou na trhu. Pouze tak můžeme letos i v dalších letech nabídnout tu nejlepší cenu pro naši cílovou skupinu klientů.“

Důvody zájmu o pojištění dle kilometrů
Hlavní důvody zájmu klientů o pojištění dle ujetých kilometrů vyjmenovává Martin Podávka, spoluzakladatel a produktový guru pojišťovny: „S trochou nadsázky lze jako tři hlavní důvody uvést cenu, cenu a také cenu. Největší úsporu získají klienti s nájezdem do 5 000 kilometrů ročně, ušetří až 35 % plateb za povinné ručení, havarijní pojištění a pojištění skel.“

Podobně jako v zahraničí, i v Česku platí, že pojištění dle kilometrů je vhodné zejména pro vozidla s nájezdem do 12 tisíc kilometrů ročně. Například v kategorii osobních vozidel se jedná o 2 miliony aut. Pojištění dle kilometrů má v současnosti pouze necelý půl milion aut, zbytek majitelů tak platí za pojištění více než je potřeba.

V Jižní Koreji již třetina všech aut využívá slevu za podprůměrný nájezd, v Česku je to mnohem méně. Neuvěřitelných 1,5 milionů řidičů v ČR tak stále nevyužilo svoji jedinečnou šanci ušetřit na povinném ručení díky tomu, že jejich vozidlo jezdí málo.

Nižší cena, a přitom výhody navíc
Nižší cena pro nízko-nájezdová vozidla je výsledkem jednoduché statistiky a pravděpodobnosti. Vozidlo, které není na silnici, nemůže způsobit nehodu ani poškodit sebe například nárazem do stromu. Pillow pojišťovna navíc díky digitalizaci všech procesů a minimalizací nákladů na provoz pojišťovny šetří peníze klientů a může tak nabídnout za nižší cenu nadstandardní rozsah pojistné ochrany.

„Typickým příkladem je pojištění pro případ přírodních událostí“, vysvětluje Jakub Strnad, vizionář a zakladatel Pillow. „Na rozdíl od běžných produktů je naše pojištění bez spoluúčasti a zároveň bez limitu omezujícího pojistné plnění. V případě úplného poškození například tornádem vždy vyplatíme celou obvyklou cenu vozidla a ne pouze 50 tisíc nebo jiný limit.“ Mezi další výhody unikátního pojištění vozidel Pillow patří bezlimitní pojištění skel, asistence bez finančního limitu nebo flexibilita nastavení smlouvy z jednotlivých „polštářů“. Žádné pevně předefinované balíčky Pillow nenabízí. Klient platí vždy jen za to, co potřebuje, a ani korunu navíc.

Oficiální statistika

V České republice bylo k 30.6.2021 pojištěno přes 8,7 milionu vozidel. Z toho asi čtvrtinu pojišťuje Generali Česká pojišťovna. Přes milion vozidel pak pojišťují ještě tři pojišťovny: Kooperativa pojišťovna, ČPP a Allianz. Zajímavostí je, že v prvním pololetí 2021 došlo k celkovému nárůstu pojištěných vozidel o 154 607.

Zdroj: tisková zpráva


Další doporučené články

Červenec a srpen 2024 na FinTechCowboys

Červenec a srpen 2024 na FinTechCowboys

Prázdniny nám úspěšně končí. Překonali jsme zase nějaké teplotní rekordy, akciové trhy se nám krásně přehřívají, zatímco bitcoin si dává...
2. 9. 2024 – Doba čtení: 3 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce