Reklama

Překladač miminkovského pláče aneb inovace v insurtechu

21. 6. 2021 – | Doba čtení: 2 min

miminko
Zdroj: Katie Smith na Unsplash

Nezisková organizace Efma a globální společnost Accenture na začátku června oznámily vítěze insurtechových inovací za rok 2021. Soutěže se účastnilo asi 300 institucí z 55 zemí. Nebudeme vám představovat vítěze jednotlivých kategorií, protože to, co nás zaujalo je totální pecka. Společnost HITS, součást skupiny Generali získala cenu za bAlby – přenosný překladač dětského křiku, který s využitím umělé inteligence rozpoznává pět základních miminkovských potřeb. Za vývojem překladače stojí společně s HITS také digitální společnost Zoundream.

Trochu nás zaujalo, že inovativní cenu nezískal hotový produkt, ale produkt, který je teprve ve fázi pilotního testování. Vývojáři totiž aktuálně hledají miminka, která se narodí v polovině roku – tedy pokud rodiče splňují jazyková kritéria. České děti se zatím nehledají, ale obecně by překladač měl fungovat na všechny děti bez rozdílu původu, protože miminkovský pláč je nejuniverzálnější jazyk :-).

Malá miminka křičí či pláčou v průměru každé dvě až tři hodiny. Z pohledu unaveného rodiče se dá říct, že pláčou neustále. To, co si část rodičů neuvědomuje, je, že jednotlivé typy křiku jsou odlišné a mají svůj význam.

Jaká je pětice základních potřeb? Resp. jaké požadavky překladač umí rozluštit?

  • mám hlad
  • potřebuju si odříhnout
  • chce se mi spát
  • bolí mě bříško
  • vyměnit plínku

A jak překladač vypadá a funguje?

Jedná se o malou přenosnou krabičku, která musí být umístěna v blízkosti miminka. U postýlky nebo třeba v kočárku. V podstatě je to další elektronická vychytávka ve vaší domácnosti.

Kdykoliv dítě pláče, krabička odfiltruje všechny ruchy a potom se pomocí umělé inteligence pokusí identifikovat jednu z pěti potřeb a tu zobrazí na malém displeji. Autoři tvrdí, že pláč je vyhodnocen během několika sekund. Jaká je předpokládaná úspěšnost rozpoznání zatím společnost Zoundream neuvádí, ale je jisté, že jde o základní prodejní faktor tohoto zařízení.

A jak už to tak bývá, také existuje mobilní aplikace, která je s krabičkou bAlby propojená.

Není nám zcela jasné, proč taková vychytávka dostala cenu v oblasti insurtechu. Ale na druhou stranu v dnešní době se hodně mluví o duševním a mentálním zdraví, a i kdyby bAlby pomohlo jen polovině rodičů k lepšímu spánku a zmenšení rodičovského stresu, určitě to stojí za to.

Při podrobnějším výzkumu jsme také narazili na velmi zásadní možnosti použití podobných zařízení také ve zdravotnictví. Dětský překladač může pomoci zlepšit péči o miminka, která musí trávit nějaký čas v nemocničním prostředí, a dále může pomoci s indikací nemocí.

Ještě si myslíte, že insurtech je nuda? My už tedy rozhodně ne 🙂

Zdroj: newsroom.accenture.com

Další doporučené články

Neobanka bunq vylepšuje svého genAI asistenta

Neobanka bunq vylepšuje svého genAI asistenta

Nizozemská neobanka bunq vylepšila svého asistenta GenAI Finna tak, aby byl „plně konverzační“, a zavedla produkt cestovního pojištění. Bunq se svými...
17. 5. 2024 – Doba čtení: < 1 min
Duben 2024 na FinTechCowboys

Duben 2024 na FinTechCowboys

Ať už jste v dubnu zažili nové tropické teplotní rekordy nebo vám naopak pomrzla zahrádka, ve fintechu se toho opět událo...
2. 5. 2024 – Doba čtení: 2 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce