Seed Starter ČS uspořádal Silicon Valley Camp
6. 10. 2022 – Martin Pacholet | Doba čtení: 3 min
Seed Starter České spořitelny umožnil několika startupům zúčastnit se v Praze akceleračního programu v kooperaci s odborníky ze společnosti USMAC, která do Silicon Valley přivádí ne-americké startupy. Programu se zúčastnilo 14 startupů. Z toho tři byly ze zainvestovaného portfolia programu Seed Starter (PalmApp, Investown, wflow.com) a 11 dalších, které se mohly volně přihlásit.
Zeptali jsme se několika účastníků, co jim celá akce přinesla, a nyní vám nabízíme první reakce.
Robert Soudný, CEO a co-founder wflow.com
Co pro vás Silicon Valley Camp znamenal?
Příležitost se na jeden týden zastavit a místo operativy se věnovat tomu nejdůležitějšímu, a to rozvoji firmy. Během toho týdne jsme se naučili od mentorů strašně moc. Často se jednalo o informace, které zcela zásadně ovlivňují vývoj firmy.
Změnil se vám po akci pohled na váš produkt nebo zákazníka?
Ještě více jsme se utvrdili v tom, že to, co potřebuje zákazník, je daleko důležitější než to, co si myslíme, že potřebuje.
Je nějaký proces či oblast ve firmě, který třeba na základě kempu budete muset výrazně měnit (komunikace, marketing, škálovatelnost…)?
Naše myšlení. Pokud chceme opravdu vybudovat velkou mezinárodní firmu, budeme muset dělat rozhodnutí, která skutečně povedou k tomu, abychom tento cíl naplnili. A tato rozhodnutí budou jiná, než kdybychom se rozhodovali tak, abychom jen plnili plán, byť ambiciózní. A s tím souvisí i další myšlenka, že za růst firmy je zodpovědný každý zaměstnanec.
Jan Müller, Product Manager PalmApp
Co pro vás Silicon Valley Camp znamenal?
SVC je jedinečnou možností setkat se se zkušenými investory, nasát něco z jejich poznatků a ještě navíc si zkusit investiční prezentaci (pitch) s tím, že člověk hned dostane kvalifikovanou zpětnou vazbu. Jde vskutku o unikátní možnost, která se podnikům a zejména pak nám startupům hned tak nenaskytne.
Změnil se vám po akci pohled na váš produkt nebo zákazníka?
Jedním ze základních vzkazů celého SVC je soustavné zaměření na zákazníka. V naší firmě je zákazník i uživatel naší služby výplaty vyplacené kdykoli za již odpracovanou dobu určitě v centru naší pozornosti. Nicméně není na škodu si toto připomenout a není na škodu si připomenout, že investor se na to dívá stejně.
Je nějaký proces či oblast ve firmě, který třeba na základě kempu budete muset výrazně měnit? Můžete to konkrétněji popsat?
Inspirací je například potřeba plánování. Zdá se, že mnoho začínajících firem nepřikládá plánování takovou důležitost, jakou by měly. My jsme ve firmě například aktuálně vylepšili finanční plánování vlastně bez ohledu na SVC. Dalším úkolem před námi je dotáhnout marketingový plán.
Pomůže vám to nějak k expanzi a jak?
Naše firma na další trhy expanduje, tedy jde o aktuální téma. Při každém vstupu na nový trh je velmi důležitá mentalita místních lidí a způsob obchodování. To bylo také jedno z témat na SVC a jsem rád, že se investoři i tady podělili o své zkušenosti.
Jak vás osobně ovlivnili zahraniční mentoři?
Je skvělé, když člověk vidí, že některé problémy jsou na jednu stranu všude stejné, na druhou stranu je také dobré vidět rozdíly v náhledu na danou problematiku. Velmi rovněž oceňuji, že jsme se nedozvěděli jen úspěšné příběhy, ale také ty neúspěšné a proč byly neúspěšné. Celkově hodnotím SVC velmi pozitivně, a pokud by se taková akce opakovala, všem ji vřele doporučuji.
Tímto „pozváním“ končíme první díl našeho ohlédnutí za Silicon Valley Campem ve spolupráci se Seed Starterem ČS a v navazujícím článku se dozvíte, jak akci hodnotí zástupce Investownu, CCFR a Tuito.