Tuito láká větší e-commerce hráče. Jeden milion eur mu pomůže k růstu

14. 8. 2023 – | Doba čtení: 2 min

Zdroj: midjourney

Campiri, Slevomat, E-chalupy, Boataround, Outfindo nebo Mobil Pohotovost – to jsou e-shopy, kde si zákazník může ke koupenému produktu či službě okamžitě a snadno sjednat potřebné pojištění. Tuito zatím můžete najít na středně velkých e-commerce platformách, ale aktuálně jedná i se společnostmi, které patří mezi českou špičku.

Tuito ušlo od založení v roce 2020 velký kus cesty. Teď hlásí další velký milník, kterým je první venture kapitálová investice ve výši 1 milionu eur od fondů Purple Ventures a Nation 1. Tuito založil bývalý šéf Pojišťovny České spořitelny Petr Zapletal a Michal Štěrba.

„Prodat dobře vhodnou pojistku ke službě či produktu umí v Česku opravdu málokdo, vlastně jen pár největších hráčů. To se týká jak e-shopů, tak tradičních firem s kamenným pobočkami a e-shopem. Přitom podle dat z EU je v tomto segmentu obrovský prostor pro byznys. Větší e-commerce hráči pojištění sice nenabízí, ale je to jen takový přívěsek, který v praxi příliš peněz nepřinese,“ popisuje situaci na trhu Petr Zapletal a pokračuje: „My tohle umíme rozhýbat, takže zákazník dostane příjemný zážitek, i když přijdou problémy se zbožím, a firma zase přijde k penězům, se kterými původně nepočítala.“

Tuito funguje na principu tzv. embedded insurance, což znamená, že samo vyvíjí technologii, která se pak integruje na stránky obchodníka, jenž pojištění dále prodává svým zákazníkům. Tuito nabízí integraci technologie v řádu dnů a poté podporuje prodeje pojištění na e-shopech i tím, že poskytuje jejich zaměstnancům školení a pracuje i s vedoucími kamenných poboček e-shopů. Dle Petra Zapletala nejvíce času zabere jednání o podmínkách spolupráce s provozovatelem, poté je to proces na pár dnů či maximálně týdnů.

Petr Zapletal prozradil, že jsou před podpisem spolupráce s jedním nejmenovaným, ale velkým hráčem na českém e-commerce trhu, což je změna oproti minulosti, kdy se tým v Tuito soustředil především na menší e-shopy. V Tuito za poslední rok totiž zjistili, že dokážou pomoci i středně velkým e-commerce hráčům s kamennými pobočkami, takže se na tento segment nyní více zaměří. „Jednáme teď s většími firmami z cestovního ruchu, s prodejci elektroniky, domácích či chovatelských potřeb, ale také s agregátory nemovitostí,” přibližuje Petr Zapletal.     

„Tuito je prvním insurtechem v České republice, který nás zaujal,“ říká za Purple Ventures Jan Staněk a pokračuje: „Bylo tady několik pokusů pojišťoven, ale těm se příliš nedařilo. Na to, abyste spojili konzervativní finanční svět a svět e-commerce, musíte mít opravdu dlouholeté zkušenosti z obou oborů. Petr a oba Michalové z Tuito jsou přesně tou skvělou kombinací odborníků z obou světů, což je vidět i na tom, jak Tuito rychle roste, i když e-commerce právě prochází očistcem.“

Zdroj: tisková zpráva

Další doporučené články

AXA XL nabízí pojištění „proti“ genAI

AXA XL nabízí pojištění „proti“ genAI

Společnost AXA XL chce pomoci firmám řídit rizika vyplývající z vývoje jejich vlastních modelů generativní AI (genAI). Řešením má být rozšíření...
8. 11. 2024 – Doba čtení: 2 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce