Benefitní byznys startupům nepřeje

2. 4. 2024 – | Doba čtení: 2 min

Zdroj: Up

Benefitní byznys v Česku a na Slovensku je vysoce konkurenční prostředí. Své o tom ví i slovenský Up, který je na domácím trhu jedničkou v gastro sektoru, vedle stravenek se ale rozhodl prosadit i v ostatních benefitech. K tomu mu měla pomoci také akvizice českého startupu, který vybudoval platformu právě pro benefitní byznys. Pro Up bylo odkoupení platformy příležitostí, jak nastartovat svůj benefitní byznys a zlepšit své technologické zázemí.

Up je mezinárodní platforma pro zaměstnanecké benefity působící ve 24 evropských zemích. Zaměstnavatelům dává Up do rukou více možností, jak kompenzovat svým zaměstnancům pracovní vytížení a stres prostřednictvím aktivního pohybu či relaxace. Jedním z nich je i projekt UpBalansea, jehož součástí je mobilní aplikace motivující ke zdravému životnímu stylu. Za měsíční paušál poskytuje vstupy do stovky partnerských zařízení, zahrnuje především wellness a fitness centra.

Softwarové řešení vyvinuté týmem BOOTIQ obsahuje komplexní služby, které zaměstnavatel poskytuje svým zaměstnancům, jako je systém flexibilních benefitů UpBenefia, dárkové poukazy, jednorázové poukazy na kulturu nebo interní firemní benefity. Spravovat je lze skrze portál MojeUp. Systém zvládá například i rekreační poukazy na dovolenou, na které na Slovensku přispívá zaměstnavatel i zaměstnanec.

Začátek příběhu startupu se datuje do roku 2016, kdy byly populární papírové stravenky, kterými zaměstnanci běžně platili nejen v jídelnách, ale i v restauracích. Vlivem digitalizace a integrace se společností Gusto však nastala potřeba nejen tento systém modernizovat, ale také poskytnout adekvátní digitální alternativu, která souvisela se změnami v legislativě. Celé řešení pak Up odkoupil v roce 2020.

Hlavní výzvou bylo vyřešení autorizace karet pomocí partnera, který zná bankovní standardy a disponuje potřebnými certifikacemi. Samotnou autorizační centrálu, která zajišťuje autorizaci plateb v síti bankovních terminálů, dodává partner. Druhou výzvou byla výroba karet, kterou Up rovněž vyřešil přes partnera, který má dostatečně výkonnou linku na výrobu, a dokázal tak garantovat i nárazové velké dodávky karet pro významné klienty.

Dodavatelský tým vyvinul mobilní terminál, který umí akceptovat obecně jakékoli NFC platby – tedy jak plastové karty, tak do budoucna i virtuální karty v mobilu. Při tom se využila úzká technická spolupráce s partnerem zajišťujícím autorizaci plateb na existujících bankovních platebních terminálech. Společnými silami oba týmy musely projít složitostmi jak samotné NFC komunikace, tak i zapojení do existující platební sítě – což mimo jiné obnáší splnění složitých bezpečnostních postupů.

Zdroj: tisková zpráva

Další doporučené články

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce