Reklama

Český startup Persoo, který zjednodušuje nákup na e-shopech, získává desetimilionovou investici

30. 12. 2019 – | Doba čtení: 2 min

Technologický SaaS startup Persoo, který měří chování návštěvníků v e-shopech a využívá umělou inteligenci a strojové učení ke zvýšení konverze, získal investici pro svou expanzi do Evropy. Za novým přílivem prostředků stojí investiční fondy Presto Ventures (dříve Bohemia Venture Capital) a Lighthouse Ventures, které na rozvoj společnosti poskytly deset milionů korun. S investicí Persoo plánuje rozšířit oblast působnosti o další evropské státy, v příštím roce si od expanze slibuje nárůst obratu o 200 %. Startup chce také posílit vývojářský tým o nové kolegy, kteří pomohou s vývojem a testováním další generace produktu.

Persoo, nástroj pro personalizované vyhledávání produktů, umí podle chování návštěvníka rozpoznat jeho osobní preference a na jejich základě mu nabídnout vhodné zboží. Díky tomu nejenom zpříjemní zážitek z nákupu, ale zejména zvýší pravděpodobnost, že si zákazník nakonec objedná.

Prodeje se podle interních statistik zvyšují okamžitě po tom, co e-shopy Persoo nasadí. Na truhlikov.cz se obrat z vyhledávání zvýšil dokonce o 41 %, v případě Snowbitch.cz šlo o nárůst obratu o 24 %. Běžně si klienti Persoo „polepší“ o 10–15 %, což v případě středních a velkých e-shopů může znamenat statisíce až miliony měsíčně.

„V Presto Ventures jsme k investici přistoupili z toho důvodu, že budoucnost nakupování vidíme v personalizaci. Persoo pomocí individualizovaného vyhledávání šetří zákazníkům čas a umožňuje se rychleji dostat k požadovanému produktu. Věříme, že pro úspěch startupů je zrovna rychlost stěžejní, a na Persoo ji oceňujeme, řekl Přemysl Rubeš z Presto Ventures. 

„Díky unikátnímu produktu s umělou inteligencí, kterým Persoo disponuje, mohou vydělávat více peněz nejen české, ale i zahraniční e-shopy. Věříme, že zkušený tým z Persoo tuto konkurenční výhodu brzy přemění v mezinárodní úspěch,“ uvedl Michal Zálešák z Lighthouse Ventures.

„Co se týče obchodních aktivit, zcela jsme nevyčerpali potenciál českého trhu, ale podnikáme již aktivity na Slovensku a začínají se nám rýsovat první klienti v Rumunsku. Prioritou je maximální vytížení potenciálu v ČR a následně rozšíření aktivit na Slovensku,“ říká Jakub Černý, zakladatel a CEO startupu.

V příštím roce chce Persoo především zjednodušit implementaci a směřovat k jednoušší škálovatelnosti produktu, což umožní ještě rychlejší růst firmy.

Zdroj: Tisková zpráva

Další doporučené články

Březen 2023 na FinTechCowboys

Březen 2023 na FinTechCowboys

Velikonoce skončily a místo drahých vajíček tu tentokrát máme drahý bitcoin. Také jste si nějaký koupili? A do vlastní peněženky, nebo vám...
3. 4. 2024 – Doba čtení: 3 min
Benefitní byznys startupům nepřeje

Benefitní byznys startupům nepřeje

Benefitní byznys v Česku a na Slovensku je vysoce konkurenční prostředí. Své o tom ví i slovenský Up, který je na domácím trhu jedničkou...
2. 4. 2024 – Doba čtení: 2 min
Tipsport vstupuje do světa kryptoměn

Tipsport vstupuje do světa kryptoměn

Tipsport nově umožňuje svým klientům obchodovat kryptoměny. V současnosti mají registrovaní klienti Tipsportu a Chance možnost prostřednictvím elektronické peněženky Pluso fungující na...
27. 3. 2024 – Doba čtení: 2 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce