Covid zcela změnil svět benefitů a HR, říká šéf českého Up Nicoletti

15. 6. 2021 – | Doba čtení: 4 min

Stéphan Nicoletti
Zdroj: Up ČR

Nové výzvy a překážky, které HR oddělením firem připravila v posledních měsících krize a vzdálená práce, se významně podepsaly pod urychlení inovací. Stále častěji se tak v dříve spíše konzervativní oblasti objevují termíny jako digitalizace, HR platforma nebo HRtech. O vlivu digitalizace i technologických novinek na řízení lidí, jejich motivaci, odpočinek i odměňování jsme si povídali se Stéphanem Nicolettim, šéfem firmy Up ČR, kterou jsme v dubnu zařadili do našeho přehledu 80 fintechů v ČR. 

Termín fintech je už poměrně zavedený i v širší veřejnosti. O technologiích v souvislosti s HR se naopak zatím tolik nemluví. Začala se už digitalizace a technologie výrazněji objevovat i v oblasti řízení lidí?   

Ano, první zárodky digitální transformace odstartovaly v určité podobě zhruba před 6 lety, když začaly vznikat první digitální platformy pro správu volnočasových benefitů. Ale rychlejší obrátky nabral tento trend až v posledních 3 letech, kdy se začaly stravenky měnit v elektronické eStravenky a volnočasové benefity v eBenefity. Je pravda, že finanční společnosti a úroveň jejich technologií jsou pro nás velkým vzorem. Jakoukoliv inovaci, se kterou přicházíme, ať už to je mobilní aplikace, nová platforma, modul nebo utilita, poměřujeme optikou fintechu a chceme být na stejné kvalitativní úrovni.

Jak rozvoj technologií v HR oblasti ovlivnil poslední „pandemický“ rok?

Naprosto zásadně, a dokonce několikrát. Začátek pandemie loni na jaře rekordně urychlil hlavně digitalizaci produktů a také jejich adopci uživateli. V restauračních okénkách i všude jinde bylo už jen z hlediska bezpečnosti preferovaným způsobem placení bezkontaktním způsobem. My jsme se v té době hlavně snažili tuto možnost lidem co nejvíc usnadnit, proto jsme karty převedli na Mastercard a spustili Google Pay i Apple Pay. Zároveň jsme rychle museli rozšířit akceptační síť, aby uživatelé měli možnost benefity pohodlně utratit. Proto jsme navázali spolupráci třeba s rozvozovými službami nebo s e-shopy s potravinami. I díky tomu jsme během pár měsíců počet uživatelů eStravenky ztrojnásobili.

Místo papíru all inclusive

Od té doby uplynul už téměř rok, došlo k nějakému dalšímu posunu?

Přesun do digitálního prostředí otevřel spoustu nových možností. Inovovali jsme mobilní i desktopovou aplikaci Můj Up pro správu firemních benefitů pro koncové uživatele i lidi z HR, kteří díky tomu mají mnohem lepší přehled o své práci. Díky digitalizaci můžeme také mnohem lépe pracovat s loajalitou a odměňováním. Vytvořili jsme a na podzim spustili největší věrnostní systém v gastro sektoru pod názvem Up Club, ve kterém na jedné straně my odměňujeme uživatele za útraty v restauracích, a na druhé straně můžou sami obchodníci tímto způsobem přilákat nové zákazníky.  

eStravenka v telefonu
Zdroj: Up ČR

Nad stravenkami tedy začínají díky tomu vznikat nové služby pro jejich uživatele?

Přesně tak. Vedle správy stravenek, exkluzivních slev nebo cashbacku, jsou to i užitečné vychytávky, jako jsou například služby Pozvání na oběd nebo Platba mezi kolegy, díky které uhradíte jednoduše peníze mezi kolegy z jedné firmy, například za pozvání na oběd. Vývoj podobných modulů byl navržen především pro zlepšení uživatelské zkušenosti koncových zákazníků a právě takových utilit a služeb plánujeme vyvíjet stále více.

HR, to ale rozhodně nejsou jen stravenky. Objevily se nějaké další inovace na poli odměňování lidí?

Jedna taková zrovna vznikla nedávno na popud našich HR partnerů, od kterých jsme často slyšeli, že potřebují nějaký nástroj, který by jim pomohl zajistit finanční stabilitu zaměstnanců. Proto jsme rozšířili služby prostřednictvím strategické aliance se startupem Advanto. Díky tomu si mohou lidé nově přímo v rámci platformy Můj Up zažádat o část výplaty před výplatním termínem.

Zdroj: Up ČR

Na jedné lodi i při home office

Pomáhá digitalizace nějak i s odpočinkem zaměstnanců?

Ano, oblast well-beingu je aktuálně jednou z těch klíčových a například technologické firmy a startupy se o řešení v této oblasti hodně zajímají. Kromě digitalizace, díky které si nově můžete skrze eBenefity po práci dát lekci online fitness či online konzultaci s psychologem, se přitom řeší hlavně flexibilita. Každý zaměstnanec má totiž o formě odpočinku jinou představu, HR platformy proto firmám umožňují poskytovat flexibilní výhody a dávají zaměstnancům žádanou svobodu výběru.

Je právě odpočinek, respektive stres a únava aktuálně tím nejpalčivějším problémem, se kterým se musí firmy a jejich HR oddělení vypořádat?

Hlavně při přechodu na vzdálený pracovní režim to byla obrovská výzva. Odpočatí zaměstnanci ale budou pro firmu klíčoví i v post covidovém období. Stejně zásadní bude i otázka motivace a angažovanosti, které vlivem pandemii také dost utrpěly. I v této oblasti budou hrát technologie prim.

Jak?

Firmám a institucím, které považují angažované zaměstnance za klíč k obchodnímu úspěchu, může pomoci komplexní motivační platforma, která přetíženým HR oddělením ušetří čas. Pomůže při řízení lidských zdrojů a bude rozvíjet zapojení zaměstnanců i při vzdálené či hybridní práci, třeba díky možnosti jednoduše sdílet společné úspěchy v této platformě.  

Půjde tedy o to, jak využít technologie pro udržení vztahů?

Ano, přesně tak. Je to paradoxní, ale na jedné straně bude používání technologií stále běžnější věcí v našem životě. A na straně druhé budou zároveň zaměstnanci vždy chtít udržovat vztahy, vést společenský život a mít rovnováhu mezi osobním a pracovním životem. Firmy budou proto řešit zapojení zaměstnanců navzdory HO nebo budoucím typům pracovních vztahů. Z těchto důvodů bude angažovanost zaměstnanců v práci stále větším tématem.

 Zdroj: Up ČR

 

Další doporučené články

Julia Gorbatiuc

má dlouhodobé zkušenosti z bankovnictví, ale v poslední době dává přednost práci pro start-upy

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.