Reklama

Mutumutu: jak je důležité býti online

7. 5. 2020 – | Doba čtení: 3 min

cycling

Pojišťovnictví je oblast, na kterou se v době koronaviru neprávem trochu zapomíná. Pojďme se podívat na feedback z Mutumutu a dalších pojišťoven, jak je důležité býti online a co se za poslední týdny změnilo.

Vývoj životních pojištění v krizi

V první fázi epidemie, kdy byl strach lidí z koronaviru nejintenzivnější a mediální pokrytí tématu nejsilnější jsme byli svědky raketového zájmu o sjednání životního pojištění. Poptávky na životní pojištění nebývale rostly – oproti normálu o desítky a stovky procent. Lidé se obecně zajímali, zda a jak jim jejich životní pojištění pokrývá onemocnění koronavirem. Pro profesionály v první linii pak začalo být výjimečně důležité, jestli je a nebo není koronavirus pracovní „úraz“.

Po pár týdnech ale počáteční vlna opadla a teď už se naopak projevují důsledky karantény a fakt, že lidem došly nebo začínají docházet peníze a odkládají veškeré “zbytné” investice. Nyní se počet pojištění ustabilizoval na standardní počty. Ale obecně se očekává pokles poptávky po pojištění v horizontu dvou let, kdy dojde k určitým propadům.

V pojišťovnictví se v době krize se snižuje pojistné riziko. Lidé jsou převážně doma, necestují, méně sportují a nevystavují se tolik riziku úrazu. Lidé se tedy méně zraňují, méně se vykrádají byty, je méně dopravních nehod, méně trestné činnosti spojené s alkoholem a drogami (naopak více lidí se hlásí do léčeben), méně domácích havárií. 

Na druhou stranu lidé odkládají běžné návštěvy lékařů i nemocnic či dokonce plánované operace, často se bojí zavolat si sanitku, což se může a pravděpodobně se i projeví na jejich zdravotním stavu v blízké budoucnosti. Aktuální statistiky sice ukazují pokles vážných onemocnění (infarkty, onkologická onemocnění), tyto statistiky jsou ale zkreslené.

“Cyklistika a běhání jsou víceméně jediné sporty, které lidem v karanténě zůstaly. Spustili jsme sportovní výzvu o chytré hodinky a lidé ji plní nad očekávání. Dokonce nám posílají děkovné zprávy, jak jsme jim dali i v nouzovém stavu motivaci, aby jen neseděli na gauči, a doufají, že jim to vydrží. My jim držíme palce a za zdravý životní styl a pohyb vracíme až 30 % nazpět,” říká šéf a spoluzakladatel Mutumutu Jindřich Lenz.

Bez onlinu to nejde

V karanténě a strachu z nákazy lidé samozřejmě nemohli a ani nebyli ochotni potkávat se s pojišťovacími poradci či hledat fyzické pobočky pojišťoven. Jako zásadní se ukázala schopnost sjednat pojištění 100% online včetně podepsání smlouvy. Velké pojišťovny zpravidla umí sjednat online pouze jednoduchá pojištění jako je cestovní pojištění nebo pojištění auta. Ale životní pojištění již takovou samozřejmostí není.  

Ovšem online pojištění musí být uživatelsky přívětivé a zde se ukazují jako klíčové ještě další vlastnosti pojištění a to především jednoduchost a srozumitelnost online procesu. A hned jako další jsou pak významné také maximálně jednoduché a transparentní pojistné podmínky. Doby, kdy se lidé pojistili, a pak nevěděli, kdy a jak se domáhat pojistného plnění již jsou překonané. To znamená, že pak musí lidé být schopni nejenom pojištění online sjednat, ale také online oznámit a vyřešit pojistnou událost.

mutumutu koronavirus

Agilita

Současná situace ovšem znamená řešit i věci dříve nečekané. U zahraničních pojišťoven se například objevily snahy prodloužit lidem platnosti pojištění. Pokud kvůli karanténě nemůžete dva měsíce používat auto, tak je docela fér to nějak klientům kompenzovat.

Z pohledu života běžných klientů se dá předpokládat omezení schopnosti placení pravidelného pojištění. Proto některé pojišťovny řeší možnost odložení pravidelné platby za pojištění zdarma na 3 měsíce.

Právě takové situace nahrávají moderním agilním organizacím, které dokáží svoje produkty vylepšovat a upravovat za pochodu – z týdne na týden. Na delší „projekty“ totiž není čas a unikátní příležitosti mohou zmizet stejně rychle jako se objevují. 

“Od doby, kdy vypukla epidemie nového koronaviru a s ní spojené problémy, se snažíme přicházet s různými formami pomoci. Spustili jsme online indikativní test na koronavirus, který si k dnešnímu dni udělalo už 74 tisíc lidí, společně s platformou Donio dodáváme energetické balíčky do nemocnic. Teď přicházíme s počinem, který pomůže tisícům zdravotníků, které považujeme za hrdiny. Společně s naším partnerem Komerční pojišťovnou, která pro Mutumutu kryje pojistné riziko, je pojistíme na smrt v souvislosti s nemocí Covid-19 na 1 milion úplně zdarma a bez dalších podmínek. Pojištění spouštíme pod záštitou České lékařské komory a Odborového svazu zdravotnictví a sociální péče ČR ,” dodává Lenz.

Foto od Franz W. z Pixabay

Profilový obrázek

Martin Pacholet

UX, PSD2, openbanking a BankID, to jsou aktivity, kterým se v posledních letech intenzivně věnuje.

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.