Rozdíl mezi Revolutem a českými bankami

7. 3. 2022 – | Doba čtení: 2 min

Zdroj: joachim schnurle na unsplash

Konflikt na Ukrajině zaregistrovala každá banka na světě. Jak na něj reagují a jak jsou ochotné se zúčastnit pomoci válkou postižené Ukrajině? Pojďme si krátce shrnout pár reakcí některých, hlavně českých bank a opět si ukážeme, proč je Revolut prostě lepší.

Když se podíváte na weby českých bank, tak třeba u AirBank opravdu oceňujeme, že Ukrajině věnuje hned úvodní sekci své domácí stránky. To se opravdu jen tak nevidí a klobouk dolů! Mezi další banky, které pomoci věnují část webu patří třeba ČSOB, i když musíte trochu odskrolovat a pokud třeba chcete poslat příspěvek, banka vám nabízí QR kód. Ano je to hezký způsob, ale jsou ještě jednodušší cesty.

Komerční banka, která je v jiné situaci, věnuje úvodní sekci webu klientům Sberbank. To je samozřejmě také důležité. Na druhou stranu je obrovská škoda, že se běžný člověk na webu nedozví, že se KB pomocí svojí Nadace Jistota také snaží pomáhat.

Pak tu máme Raiffeisenbank, která třeba na svém webu používá modrou a žlutou barvu odjakživa, ale kupodivu o Ukrajině nebo jakým způsobem banka a její klienti mohou pomoci, ani čárka. Zrovna u RB bychom čekali víc a je úplně jedno, jak velké dezinformace se objevují, protože kolem Raifky se objevila řada dezinformací o její stabilitě. Jako poslední českou banku ještě můžeme zmínit Monetu, která informuje ukrajinské klienty, že jim pomůže v případě, že mají potíže se splácením závazků. Ale kolik takových klientů na jejich web dneska asi chodí?

V současné době už navíc nemluvíme jen o pomoci Ukrajincům na Ukrajině, ale také těm, co jsou u nás. Bude zajímavé, jak se banky poperou s úkolem zakládat jim bankovní účty. Obecně správa peněz lidem v podobné situaci je něco, co se dost liší od standardních klientů, kteří dostávají každý měsíc plat.

Proč je Revolut lepší?

Ukazuje se, že banky obecně nedokážou na podobné situace dostatečně rychle reagovat. Dokonce i takový gigant jako Revolut až více než po týdnu dokázal do svého bankovnictví udělat dlaždici „přispějte na Ukrajinu„. Ale dnes ji tam má a každý klient může jedním klikem poslat peníze. A věřte, že když se něco dá udělat jedním klikem, tak to má mnohem větší konverzi, než pěti kliky a ještě focením QR kódu.

Smutné je, že to, co Revolutu vyčítáme jako pomalé, je pro české banky stále nedosažitelná meta. A přesto z odborného hlediska víme, že udělat takovou funkcionalitu není nic složitého. Technické prostředky na to banky mají. Skoro každá banka u nás už funguje agilním způsobem, ale asi je to spíš agilní na papíře, než reálně.

Česká spořitelna potvrzuje výjimku

Neotestovali jsme všechny banky, ale máme i tak jednu dobrou zprávu. V Georgi od České spořitelny kartička pro přispění na pomoc Ukrajině existuje. Kliknete a můžete přispět. Možná deset korun možná patnáct tisíc. Každá koruna se počítá. Máme z toho radost a díky všem, co se o to ve Spořce zasloužili!

Rada na závěr: pro všechny firmy je v podobných situacích klíčová kvalitní komunikace a využití klíčových kanálů. Revolut nejenom, že udělal platební dlaždici (tlačítko), ale také klientům poslal emailovou zprávu. To, že naše banky napíšou někde na webu příspěvek, je málo. Ani zpráva od CEO někde na Twitteru nestačí.

Nepíše se to snadno a zejména na po dvou letech s kovidem je to nepochopitelné, ale jde do tuhého.

Banky musí využít svoji největší zbraň, kterou představuje internetové bankovnictví v mobilu a na počítači.

Banky se musí ještě víc zapojit do humanitární pomoci a musí se zapojit do boje proti dezinformacím.

Další doporučené články

Martin Pacholet

blockchain, UX, openbanking, BankID a wealth management, to jsou aktivity, kterým se v posledních letech intenzivně věnuje.

Další články autora