Zonky mění stáj a trenéra
12. 4. 2017 – fintechcowboys | Doba čtení: 2 min
Zonky se stěhuje do nové stáje. Rok a půl po ostrém startu předává startupový inkubátor CreativeDock půjčkovou platformu Zonky do rukou investora, globální skupiny Home Credit. Za první rok a půl lidé půjčili lidem přes Zonky 600 milionů korun. Přes službu půjčuje peníze přes 10 tisíc lidí. Nejčastěji lidé půjčují jiným lidem na to, aby jim pomohli refinancovat dražší bankovní úvěry, koupit auto a vybavení do domácnosti nebo rozjet vlastní podnikatelský projekt.
Zonky bude ve skupině investora třetí samostatnou finanční značkou vedle Home Creditu a Air Bank. A je současně už třetím startupem, který pro ni CreativeDock na klíč postavil a rozjel. Předchozí dva, rádce pro nákup ojetých aut Autotým a platební metoda Kupnajisto, přešly do skupiny už minulý rok.
“Pod značkou Zonky jsme chtěli postavit službu, která důkladně otřese zažitými nešvary půjčování v Česku. Službu, kde si můžete půjčit levně, kde se k vám vždycky chovají fér a kde ve vás za každých okolností vidí člověka. A jsme všichni pyšní na to, jak se nám to daří. Z původně tříčlenného týmu je devadesátihlavá firma. Pořád pankáčská, ale současně už funguje jako dobře secvičená armáda,” říká Lucie Tvarůžková.
Součástí předání firmy investorovi bude i výměna v pozici CEO. Lucie Tvarůžková se vrací do CreativeDocku, kde bude rozjíždět další projekt – tentokrát v oboru pojišťovnictví. V Zonky bude do poloviny roku působit jako poradce. Na pozici šéfa Zonky ji vystřídá Pavel Novák. Zonky zná důvěrně – patřil mezi jeho vůbec první investory.
“Zonky je startup, který se snaží inovovat půjčování peněz v Česku a poskytovat lidem peníze levněji a lépe. Na tomto konceptu se nic nemění,” říká Novák.
Novák se do Zonky vrací z Ruska, kde měl poslední tři roky na starost rozvoj e-commerce v přední maloobchodní síti Eldorado. Za dobu jeho působení se z Eldorada stal třetí největší e-shop s elektronikou na ruském trhu. Před tím dlouhá léta pracoval v konzultační společnosti Adastra.
“Je neuvěřitelné, jak silnou značkou se Zonky za pouhý rok stala. Můj úkol bude využít potenciál, který Zonky má a dosáhnout co nejdřív cíl investora – deset procent na trhu s hotovostními půjčkami. Věřím, že je to reálné,” říká Novák.
CreativeDock pracoval na projektu tři roky a skrze Zonky přinesl do Česka koncept takzvaného peer-to-peer lendingu. Peníze si vzájemně mezi sebou půjčují lidé, Zonky je propojuje tak, aby byla chráněna anonymita obou stran, stanovuje úrok a hlídá pravidla hry. Díky tomu, že služba funguje pouze online, bez poboček a armád zaměstnanců, jsou průměrné úroky na Zonky nižší než v bankách. Na splácených úrocích navíc vydělávají lidé, ne finanční instituce.
Zdroj: Tisková zpráva