Reklama

Fintech průzkum díl 2 – bankovnictví

20. 1. 2020 – | Doba čtení: 2 min

V druhém díle našeho fintech průzkumu se podíváme na základní informace z pohledu běžného bankovnictví. Stále se ještě jedná o otázky, kterým určitě rozuměli všichni dotazovaní.

Celkově sedmá otázka na využívané bankovní produkty nám potvrdila, že účastníci průzkumu si svoje odpovědi nevymýšlí náhodně, protože všichni se přiznali k využívání běžného účtu a většina k debetní kartě. Mírně nás překvapilo, že spořicí účet má méně než polovina respondentů, pravděpodobně se na tom podílí i ne příliš vysoké úroky, které banky v posledních letech nabízí.

Pokud podobný průzkum uděláme třeba znovu za rok za dva, ještě se zkusíme více zaměřit na aktivní používání produktů, protože 40% kreditních karet nám přišlo překvapivě vysoké.

100% Běžný účet
77% Debetní karta
48% Spořicí účet
40% Kreditní karta
29% Hypotéka
27% Investiční produkty
23% Přeshraniční převody
9% Spotřebitelská půjčka

Dále jsme zjišťovali způsob komunikace s bankou, kde minimálně u vás, fintechových nadšenců, začalo převažovat mobilní bankovnictví. Tím máte drobný náskok před běžnou populací, která stále ještě upřednostňuje (z dnešního pohledu) spíše konzervativnější způsoby komunikace.

48% Přes mobilní bankovnictví
42% Přes internetové bankovnictví
7% Přes telefonické bankovnictví
3% Osobně na pobočce

U respondentů, kteří uvedli, že chodí na pobočku, jsme se ještě dotazovali na četnost těchto návštěv. Výsledkem byla další odpověď, která nabrala rovných 100%. Všichni uvedli variantu „několikrát ročně“.

U otázky 11 jsme se ptali na četnost přihlašování do bankovnictví obecně. Nerozlišovali jsme mobilní nebo internetové, protože k tomu jsme měli v záloze otázku další. Jednotlivcům, kteří se do bankovnictví přihlašují méně než jednou za měsíc, upřímně gratulujeme k jejich bezstarostnému životu 🙂

76% Několikrát týdně
18% Několikrát denně
5% Asi jednou za měsíc
1% Méně často

Předposlední otázka této části zjišťovala převažující typ zařízení pro přístup k bankovnictví. V zásadě se potvrdila naše očekávání. Pozor to neznamená, že notebooky a počítače už končí, ale pouze, že pro běžné „bankování“ stačí lidem mobil.

70% Z chytrého telefonu
15% Z notebooku
12% Ze stolního počítače
2% Z tabletu

Poslední otázka v tomto bloku věnovaném standardnímu bankovnictví zjišťovala, jaké operace lidé v bankovnictví typicky provádí. Tyto výsledky asi není ani příliš nutné komentovat. Je to prostě klasika…

Nebo možná přece jen pár drobných komentářů. Čekali jsme, že kontrola zůstatků bude další 100% volba a kupodivu nebyla. Není nám jasné, k čemu tedy těch cca 12% uživatelů bankovnictví má. A zároveň se ukázalo, že naši respondenti jsou o něco více nakloněni agregacím účtů než je zatím zbytek populace – přestože se to nezdá tak 8% pro PSD2 je po cca jednom roce života této služby opravdu slušné číslo.

88% Kontrola zůstatků a pohybů
87% K zadávání plateb
9% K získávání nových produktů a služeb
8% Ke kontrole zůstatků a transakcí z jiných bank (PSD2)
6% K získávání informací

Jsme na konci druhého bloku výsledků a v příštím díle budeme platit. Platit a platit. Tak se těšte!

První díl průzkumu – demografie

Grafické zobrazení výsledků dnešní části:

Profilový obrázek

Martin Pacholet

UX, PSD2, openbanking a BankID, to jsou aktivity, kterým se v posledních letech intenzivně věnuje.

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.