Reklama

Fintech průzkum díl 4 – fintech

4. 2. 2020 – | Doba čtení: 3 min

Vítejte přátelé fintechu u dalšího napínavého čtení. Minule jsme se dozvěděli něco o placení a také, že naši respondenti nečtou příliš dlouhé otázky. Jinými slovy jsme o něco chytřejší a po přečtení dnešní – absolutně fintechové – části budeme chytřejší ještě víc 🙂

Úvodní otázka dnešního bloku byla možná až příliš jednoduchá, ale její význam byl hodně skrytý pod povrchem. Zjišťovali jsme, jaké technologie naši respondenti vůbec znají. Možná jsme mohli nabídnout více možností, ale snažili jsme se pokrýt to hlavní a výsledky nejsou vůbec špatné… vlastně jsou téměř na jedničku. Téměř všechny oblasti uvedlo více než 80% respondentů. To je určitě hodně nad běžnou populací. Zejména u zkratky NFC až překvapující. Takže gratulujeme a dáváme každému z vás 10 bodů!

99% Biometrika
90% NFC
84% Blockchain
83% Chatboty
80% AI

Za zmínku pak ještě stojí, jaké další vlastní odpovědi jste do fintechu doplnili. Byly to zejména tyto (ale nebudeme vést filozofickou diskusi, zda je to správně… prostě je to váš názor):

Voice banking
PSD2
Instantní platby

Popojedeme k vlastnímu vědomému využívání fintechových služeb. Ve skutečnosti je pravděpodobné, že přes svojí banku nějaký fintech využíváte, ale ani o tom nevíte. Téměř 70% z vás říká, že využívá službu nějaké fintechové společnosti.

69% Ano, využívám služby nějaké fintechové společnosti
18% Ne, ale uvažuji o tom
13% Ne a ani to neplánuji

U kladných odpovědí jsme se následně zeptali, od jakých firem využíváte fintechové služby či produkty. Výsledky jsou pestré, jak pestrý je fintech kolem nás, ale král této otázky je jenom jeden. Asi už tušíte, opět jde o Revolut.

84% Revolut
45% Twisto
19% TransferWise
15% Spendee
13% Tipli.cz

Na dalších místech už bylo těsno, protože jste sami uváděli nové a nové možnosti (celkem jste doplnili ještě 15 služeb/firem). Nejpočetnější z nich byly:

6% Mall Pay – mallpay.cz
5% Curve
5% Budgetbakers
5% Mutumutu
4% Zonky

Uživatelé těchto služeb pak ještě dostali úkol označit účel jejich použití. Vítěz byl opět celkem jednoznačný, a přestože to nebylo přímo Revolut, tak paralela tam byla celkem zřejmá.

81% Přijímání a odesílání plateb
44% Zahraniční kurzy
43% Investice
30% Pojištění
23% Kategorizace transakcí
22% Spoření
9% Půjčky
6% Podnikové finance (účetnictví)

Otázka číslo 24 se u skupinky „fintech neuživatelů“ snažila vypátrat příčinu tohoto stavu. Pojďme se nejdřív podívat na čísla a pak si k nim dáme komentář.

40% Jsem líný
18% Neexistuje fintech, který by řešil moje problémy
12% Mám strach o bezpečí svých peněz
5% Mám strach o bezpečí svých údajů
26% Ostatní důvody (nefunguje to, nevěřím tomu, nepotřebuji to,…)

Inu, důvodů se našlo hodně a asi bude hlavně na fintechových společnostech, aby jednotlivé bariéry budoucích uživatelů odbouraly. A že hlavním důvodem je lenost, tak i to je příležitost, protože lenost je jedním ze základních hybatelů pokroku :).

To bylo vše k základnímu vnímání fintechu a nyní přejdeme na konkrétní téma, kterým jsou virtuální asistenti. První dotaz byl, zda je využíváte… a poměr ano/ne jsme vlastně velmi podobně čekali. Ale jsme přesvědčeni, že se tento stav v nejbližších letech bude dost měnit.

80% nevyužívá virtuální asistenty
20% využívá

Respondenti, kteří uvedli kladnou odpověď, pak měli ještě prozradit, jak se jejich asistent jmenuje. Byla to samá profláknutá jména.

47% Siri
41% Google
12% Alexa

Tak a přátelé, to je pro dnešek opravdu vše. Sejdeme se zase jako obvykle a tentokrát se budete pojišťovat a investovat, a někteří z vás nám prozradili i něco o svých půjčkách.

První díl průzkumu – demografie
Druhý díl průzkumu – bankovnictví
Třetí díl průzkumu – placení

Grafické zobrazení výsledků dnešní části:

Sponzorované odkazy: mallpay.cz

Foto od Rock’n Roll Monkey na Unsplash

Profilový obrázek

Martin Pacholet

UX, PSD2, openbanking a BankID, to jsou aktivity, kterým se v posledních letech intenzivně věnuje.

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.