Reklama

První dojmy z platformy Zalep.To

O fintechovém produktu Zalep.to jsme psali již před měsícem. V recenzi se na něj podíváme zblízka ze strany investora a podělíme se o na naše dojmy, zkušenosti a postřehy.

4. 3. 2017 – | Doba čtení: 4 min

Poprvé jsme o novém fintechovém produktu Zalep.To psali na našich stránkách asi před měsícem. Dnes už je Zalep.To několik týdnů v ostrém provozu a my jsme měli šanci se na produkt podívat zblízka. Dnes se s vámi tedy můžeme podělit o naše dojmy, zkušenosti a postřehy.

Náš dnešní pohled bude pohledem ze strany investora, takže trochu zariskujeme a koupíme nějakou pohledávku. Takže jdeme na to!

Nejdříve o produktu

Ve zkratce můžeme Zalep.To popsat jako P2P platformu nebo, chcete-li, místo, kde se potkávají podnikatelé, kteří chtějí prodat pohledávky (faktury), s investory, jejichž cílem je naopak investovat. Technologie tyto dvě skupiny propojuje a tím nejen snižuje náklady související s transakcí, ale vše automatizuje a zjednodušuje. Co je však nejdůležitější, do obchodu zbytečně nevstupuje žádný prostředník, či prostředník prostředníka. Vše se děje napřímo.

Abychom ale mohli pohledávku odkoupit, je nutné se do portálu Zalep.To zaregistrovat. O registraci bude i následující odstavec.

Registrujeme se do portálu Zalep.To

U mnohých fintechových aplikací nám vadil způsob a zpracování registrace uživatele. V mnohých případech nebyla dodržena ani základní pravidla pro orientaci uživatele, jeho informovanost a celkový dojem z nového začátku. Registrace do Zalep.To je rozdělena do několika kroků:

Krok 1 – zadáte základní údaje o sobě (jméno, příjmení, datum narození a e-mail)

Krok 2 – zadáte adresu trvalého bydliště

Krok 3 – vyplníte kontaktní údaje (telefonní číslo)

Krok 4 – zadáte ověřovací kód, kterým ověříte telefonní číslo z kroku 3

Krok 5 – vyplníte bankovní spojení

Krok 6 – nahrajete první doklad, který ověřuje vaši totožnost

Krok 7– nahrajete druhý doklad

Krok 8 – … a máte hotovo!

Na konci máte ještě možnost zadané informace editovat, pokud tak neučiníte, dostanete už jen informativní oznámení o tom, za jak dlouho můžete čekat reakci od týmu Zalep.To.

Celkově hodnotíme registraci jako logickou a dobře zpracovanou. V každém kroku uživatel ví, co má dělat.

Jak probíhá samotný obchod

Na obchod se dnes podíváme z pohledu investora. Protože naše netrpělivost byla velká, účastnili jsme se jakéhosi pilotního provozu, kdy se obchod vypořádal pouze v papírové formě. V té době ještě tržiště nebylo plně funkční. V reálném provozu už prodej bude probíhat prostřednictvím tržiště.

Až do tohoto momentu se možná zdá, že vše probíhá elektronicky. Bez lidského kontaktu. Z povahy produktu by ale plná virtualizace nebyla ku prospěchu věci. Přece jen se jedná o mladou firmu, která vstoupila na trh teprve před nedávnem, a tak je potřeba budovat důvěru. Zalep.To si to uvědomuje a tak nabízí možnost osobní konzultace, kdy investor může do kanceláře Zalep.To přijít a osobně prokonzultovat všechny otázky.

I přesto, že produkt je možné sjednat skoro ve 100 % případů online, je osobní kontakt minimálně v začátcích vztahu nezbytný. Na schůzce má investor možnost zeptat se na všechno, co ho o platformě i o obchodu, který zamýšlí uskutečnit, zajímá. Je to dobré místo, kde se dozvědět maximum informací ještě před zahájením investice. Pokud však investor o schůzku nemá zájem, je možné celý obchod provést elektronicky.

Statistiky

Portál Zalep.To má připravený i zajímavý dashboard, kde je investor na první pohled informován o vývoji svojí investici.

Modelová investice

Pro potřeby této recenze jsme se nechali zlákat k investici do pohledávky jedné marketingové firmy, kterou jsme zakoupili za 106 964 Kč. Investice byla učiněna v časovém horizontu 17 dní, a protože už došlo i k vypořádání obchodu, můžeme si reálně přičíst výnos cca 8 %.

Zajisté uznáte, že vzhledem k časovému horizontu se určitě jedná se o zajímavý výnos. Jedním dechem je však nutné zdůraznit, že riziko nesplacení pohledávky leží v plné výši na bedrech klienta. Štěpení pohledávek, neboli jejich odprodej několika investorům, zatím na platformě není možné.

Celkový dojem

Zalep.To je hravý název, který na některé uživatele může působit neseriózně až infantilně, avšak na straně druhé se říká, že když název nevyvolá emoce, není dobrý. Nám se název Zalep.To líbí, stejně jako jeho přehledný web.

Dále hodně oceňujeme, že platforma nabízí plně digitalizovaný přístup, což je velká výhoda pro uživatele, kteří na pobočky či do kamenných obchodů prostě chodit nechtějí. Benefitem ale je, že pokud si na fyzický kontakt potrpíte, nepřijdete zkrátka. Před samotnou investicí si můžete sjednat schůzku a detailně se seznámit s produktem i společností. Osobní schůzka je určitě namístě, minimálně při první investici.

Registrace do platformy byla rychlá a přehledná. Nákup na tržišti jsme zatím vyzkoušet nemohli, ale i přesto je naše první uživatelská zkušenost příjemná. V redakci se na Zalep.To ještě v průběhu tohoto roku určitě podíváme. Bude nás zajímat nejen pohled prodejce pohledávky, ale i samotný život na platformě: kolik obchodů se jejím prostřednictvím uskuteční a jak moc živo na ní bude.

Máte zkušenost s platformou Zalep.To? Líbí se vám tento produkt? Chcete investovat anebo prodat pohledávku? Napište nám na náš účet @fintechcowboys.

Miloš Sonták

Miloš Sonták

Nadšenec do finančních a technologických inovací, které dokáží zjednodušit každodenní život. Pracuje více než 10 let v bankovnictví a technologických firmách…

Další články autora
Více informací Souhlasím
Naše webové stránky využívají technologie remarketingu umožňující návštěvníkům, kteří projevili zájem o naše produkty, ukázat naše reklamy v externích reklamních systémech. Pokud používáte naše stránky, vyjadřujete tím souhlas s využitím souborů cookies podle vašeho nastavení prohlížeče.