Reklama

Vocalls získal 20 milionů na zahraniční expanzi

29. 11. 2022 – | Doba čtení: 3 min

vocalls
Zdroj: vocalls

V-Sharp Venture Studio oznámilo dosud nejvyšší investici v rámci svého startupového portfolia. Částku dvacet milionů korun vkládá do společnosti Vocalls, která se zabývá vývojem a produkcí hlasových asistentů, tzv. voicebotů. První prototypy voicebotů spustil startup již v roce 2016 a dnes se jejich prostřednictvím stará o rychlou a efektivní zákaznickou komunikaci desítkám firem, mezi které patří např. Alza nebo ČSOB. Získané finanční prostředky by chtěli zakladatelé Vocalls využít především na svou zahraniční expanzi a řadu produktových inovací.

O Vocalls jsme psali v minulých letech několikrát, protože mezi jejich první klienty patřily banky a pojišťovny. Svůj příběh začali zakladatelé společnosti Artem Markevich a Martin Čermák psát před šesti lety, kdy vytvořili a zároveň u klientů implementovali své první virtuální hlasové asistenty. Motivace k jejich vzniku byla jednoduchá a vycházela z každodenního života. Každý má občas problém dovolat se na zákaznickou linku, ať už internetového obchodu nebo třeba banky, a dostatečně rychle vyřešit svůj požadavek. Od počátku tak bylo cílem startupu ušetřit každému volajícímu hodiny na zákaznické lince a poskytnout mu prostřednictvím voicebotů rychlý přístup k řešení problému. Společnostem, které Vocalls využívají, tak dramaticky roste zákaznická spokojenost, a to zejména díky okamžité a prakticky nepřetržité dostupnosti jejich zákaznických linek.

Investice ve formě financí i dlouhodobé podpory

Během dalších let se Vocalls podařilo vytvořit všestranný konverzační nástroj, jehož funkce vychází z konkrétních potřeb jednotlivých klientů i samotného trhu. Produkt Vocalls je koncipován tak, aby klienti mohli využít nejen základních komunikačních scénářů, ale také si hlasového asistenta snadno a rychle přizpůsobit na míru svým vlastním potřebám, a to doslova na pár kliků i bez znalosti programovacího jazyka.

Své voiceboty testujeme na stovkách tisíc reálných rozhovorů a na jejich základě pak hlasové asistenty postupně ladíme tak, aby byla konverzace s nimi co nejpřirozenější. Fungující spolupráce s řadou významných českých společností nám potvrzuje, že jsou hlasoví boti žádaným a efektivním nástrojem napříč obory – proto se teď chceme kromě dalšího vývoje produktu zaměřit také na jejich expanzi do světa. Investici od V-Sharpu nevnímáme jen jako finanční injekci, ale především jako podporu a mentoring někoho, komu záleží na našem produktu stejně jako nám, a kdo má již zkušenost se škálováním produktu a zahraniční expanzí,“ komentuje investici Artem Markevich, CEO a spoluzakladatel Vocalls.

Voiceboti jako řešení globálního problému

Dnes umožňují Vocalls automatizovat kontaktní centra již několika společnostem zvučných jmen, a to z mnoha různých oborů, např. ČSOB, Zásilkovně či největšímu českému výrobci automobilů ŠKODA AUTO.  O kvalitě řešení českého startupu svědčí také tři ocenění v soutěži kontaktních center Czech Contact Center Award 2022, kde uspěly hned dva projekty, na jejichž vývoji se Vocalls podíleli.  Všechny portfoliové firmy si voiceboty pořizují z podobných důvodů. Mezi primární požadavky patří zlepšení dostupnosti služby i v těch nejvytíženějších časech, zkrácení čekací doby na lince, ale také řešení nedostatku operátorů a snížení personálních nákladů.

Letos navíc Vocalls rozšířili řadu svých produktů rovnou o několik novinek. Svým klientům nyní poskytují možnost využít také hlasovou analytiku, emailbota nebo tzv. advisora, který radí operátorům na lince s vhodnými a pohotovými odpověďmi, a to přímo v průběhu hovoru. Kromě toho uvedli do světa produkt LiveTranslate, který dokáže překládat cizojazyčné hovory mezi operátorem a volajícím, rovněž v reálném čase.

Vocalls vyvíjejí a úspěšně implementují velmi pokročilou technologii, která výrazně předbíhá existující konkurenční řešení. V tom, že jejich produkt dokáže plnohodnotně nahradit živého operátora i ve složitých konverzačních procesech, vidíme obrovský potenciál napříč různými obory i světovými trhy. Stejně jako naše další portfoliové startupy řeší i Vocalls globální problém, a to s konkrétním cílem – zákaznickou komunikaci nejen maximálně zdigitalizovat a zefektivnit, ale též ji pro koncové zákazníky zpřístupnit v jakémkoli čase a bez otravného čekání – voicebot se vám totiž věnuje okamžitě. Vocalls se přitom záběrem klientů pohybují v oblastech, které jsou nám nejbližší, tedy v e-commerce, logistice a fintechu,“ dodává Matej Zabadal.

Zdroj: tisková zpráva

Další doporučené články

Innovations United 2023 ve znamení AI

Innovations United 2023 ve znamení AI

Ve dnech 7.–8. listopadu Praha znovu hostila mezinárodní konferenci Innovations United 2023, kterou navštívily stovky lidí osobně a online. Program byl rozdělen...
14. 11. 2023 – Doba čtení: 3 min

fintechcowboys

Bára, Julia, Martin a Richard. Jsme tým profesionálů, kteří prošli několika nadnárodními korporacemi. Milujeme finance, moderní technologie a sociální sítě.

Další články z redakce